SLOBODNA BOSNA, 06.12.2001.

** BIH I SRJ: ZAKOPAVANJE RATNIH SJEKIRA

Intervju: Stanimir Vukićević, nedavno postavljeni
ambasador SR Jugoslavije u BiH, rođen je 1948.
godine u okolini Peći na Kosovu. Odlično govori
albanski jezik, kao i ruski i engleski, a uskoro će,
kako sam kaže, 'govoriti bosanski'

(.)Skoro će godina dana kako su uspostavljeni diplomatski odnosi između
BiH i SRJ, međutim od tada nije potpisan gotovo ni jedan sporazum koji
olakšava život građana dvije države. Pri tome ni BiH ni SR Jugoslavija
ne mogu ući u Vijeće Evrope sve dok ne regulišu odnose sa susjedima.
Kako Vi komentarišete zašto se toliko odugovlači u normalizaciji odnosa?

Vukićević: Nije baš da nismo potpisali nijedan sporazum,
jedan od ključnih je sporazum o formiranju međudržavnog
saveta i međudržavnog veća kojim predsedavaju šefovi
država dve zemlje. To je jedan strateški sporazum koji će opredeliti
ukupnu saradnju između SRJ I BiH. Ti sporazumi su nedavno ratificirani u
Beogradu i Sarajevu I mi možemo očekivati da se državni savet ubrzo
sastane. Takođe, imamo dosta sporazuma u nacrtu, izrađenih i datih obema
stranama na doradu I davanje primedbi. Ja se slažem da smo dosta vremena
izgubili, ali pred nama je jedan brži tempo. Može se očekivati da u
narednih godinu dana ovi sporazmi budu potpisani.(.)Zapinje zbog toga
što su interesi dve strane neki put oprečni. Kad to kažem, pre svega
mislim na sporazum o  slobodnoj trgovini. To je kapitalni sporazum u
saradnji dve zemlje. Međutim, on podrazumeva asimetričnost, dakle uvoz
iz BiH u SRJ bez ikakvih dažbina i carina, a postepeno smanjivanje
carina I dažbina za robu koja dolazi iz Jugoslavije u BiH.(.)

Bili ste Jugoslovenski ambasador u Tirani sve do prekida diplomatskih
odnosa SRJ i Albanije. Poznato je da se u to vrijeme u Albaniju
postavljao čovjek od velikog povjerenja predsjednika SRJ. Da li ste bili
bliski Slobodanu Miloševiću?

Vukičević: Nikada nisam bio član nijedne partije, sem
Saveza komunista. U Albaniju sam otišao 1995. godine kao
kadar SMIP-a. Te godine Albanija je tražila kontakte na
radnom nivou. Pre mene je bio predložen Živorad Igić, ali Albanija ga
nije prihvatila. Nije tačno da sam bio blizak Miloševiću. Tačno je nešto
drugo, da su Albanci u maju tražili od Gorana Svilanoviaa, saveznog
ministra inostranih poslova, da budem postavljen za ambasadora u
Albaniji. Neki Albanci su me u Tirani čak bratom nazivali. Imao sam
dobre kontakte i sa albanskom opozicijom kao i sa partijom na vlasti.(.)

## DNEVNI AVAZ, 06. 12. 2001.

** NAKON OŠTRIH REAKCIJA I
NEARGUMENTIRANIH TVRDNJI

Belkić kaže da tužba protiv Jugoslavije neće biti povučena

Država BiH ispoštovala je rok i prekjučer dostavila Međunarodnom sudu
pravde u Hagu odgovor na zahtjev Jugoslavije koja je od Suda tražila
povlačenje presude donese još 1996. godine, a po kojoj se ovo sudsko
tijelo proglasilo nadležnim da rješava tužbu BiH protiv Jugoslavije.
Odgovor BiH Sudu je bio povod da političari u Republici Srpskoj
reagiraju na samu tužbu. Reakcije su prilično oštre. "Tužba je
nelegitimna jer je podignuta prije postizanja Dejtonskog sporazuma,
ustvrdio je predsjednik Vlade RS Mladen Ivania za Glas Amerike.

Za taj medij ambasador Jugoslavije u BiH Stanimir
Vukičević kazao je da tužba u Hagu opterećuje ukupne
odnose dvije države. Istaknuo je još i to da je je Jugoslavija povukla
kontratužbu koja je bila podnesena protiv BiH u interesu razvoja
dobrosusjedskih odnosa(.) "Povlačenje kontratužbe Jugoslavije protiv BiH
nije nikakva dobra volja, već se radi o procesnim interesima, kaže za
"Dnevni avaz" dr. Kasim Trka, agent BiH pred Međunarodnim sudom pravde u
Hagu. Frensis Bojl, jedan od autora tužbe BiH protiv Jugoslavije, otkrio
je Glasu Amerike da postoje veoma ozbiljna razmišljanja unutar aktuelne
vlasti u BiH da se tužba protiv Jugoslavije povuče. "Dok ja budem sjedio
u Predsjedništvu BiH, tužba protiv Jugoslavije neće biti povučena. To
ponavljam, po ko zna koji put i pomalo sam umoran od stalnog isticanja
ovog stava, izjavio je za "Dnevni avaz Beriz Belkić, član Predsjedništva
BiH."