20. decembar 2001. godine

        Redovna konferencija za novinare, 20. decembar 2001. godine
   prisutnima se obratio Aleksandar Vu"ci'c, generalni sekretar Stranke.
   Aleksandar Vu"ci'c: Dame i gospodo, Srpska radikalna stranka ukazuje
   na izuzetno te"sko politi"cko, ekonomsko i socijalno stanje u zemlji
   smatra da se politi"cka kriza produbljuje. Pre svega, zbog sve ni"zeg
   legitimiteta vlasti u Srbiji, zbog toga "sto se nijedan problem ne
   re"sava, ve'c se problemi nagomilavaju i iz dana u dan su sve ve'ci,
   zbog "cinjenice da imamo takve medije koji prenose isklju"civo neku
   drugu, neku virtuelnu, a ne pravu stvarnost u Srbiji, zbog "cinjenice
   da nikada manje demokratije nije bilo.

   Mi tra"zimo da se ispune tri uslova koja su neophodna i da se onda
   krene u raspisivanje izbora.

   Ta tri uslova su: prekid progona politi"ckih neistomi"sljenika, kao
   prvi, prekid besomu"cne medijske hajke i razume se, medijskog
   'cutanja. Drugi je upravo vezan sa tim da mediji moraju potpuno
   druga"cije da se pona"saju, jer ovakvo stanje nismo imali jo"s od
   1989. godine, ovakvo jednoumlje, gde otprilike svi oni koji bi rekli
   ne"sto protiv vlasti ili su joj ozbiljni protivnici tretiraju se kao
   najgori, tretiraju se kao oni koji su persone non grata na svakom
   mediju, na svakoj televiziji, na svakoj radio stanici. Tretiraju se
   kao ljudi koji nisu politi"cki protivnici, ve'c kao neko ko ne sme da
   dobije pravo da izgovori ni jednu jedinu re"c. Tre'ci uslov je
   uvodjenje jedinstvenog centralnog bira"ckog spiska i to je ne"sto
"sto
   nam je nedostajalo i za prethodne izbore da bismo mogli da izbegnemo
   svaku mogu'cnost da neko glasa sa razli"citim ili istim li"cnim
   kartama na 50 bira"ckih mesta. Jer ne mo"zemo da imamo kontrolu ni
   zapisni"cku, ni bilo kakvu, ako jedan "covek glasa u Po"zarevcu, isti
   glasa u Somboru, to niko "zivi ne mo"ze da ustanovi. Tako da su to
tri
   osnovna uslova, odnosno tri osnovna preduslova za raspisivanje nekih
   druga"cijih, demokratskih izbora, onakvih kakvi nisu bili u decembru
   pro"sle godine.

   Mi smatramo da ti uslovi moraju da budu obezbedjeni, ukoliko neko
   "zeli korektne izbore i ukoliko "zeli normalan razvoj Srbije i posle
   takvih izbora. Ako neko misli da je mogu'ce da dobije izbore na taj
   na"cin "sto 'ce imati medije koji su zabranili rad i pojavljivanje
   pojedinim politi"ckim strankama zato "sto su to naredili Montgomeri,
   ili Sonja Liht, ili Gordana Su"sa, ili ne znam ni ja ko ve'c, e onda
   se u tome vara, jer mi ovoga puta upozoravamo vlast. Mo"zda to njima
   sada zvu"ci neozbiljno, mo"zda oni misle da sa tim mogu da se "sale,
   mo"zda misle da mogu da rade "sta ho'ce, jer sva mo'c je u njihovim
   rukama, ali mi 'cemo ih naterati na to da ove uslove po"stuju.
   Natera'cemo ih na to, zato "sto svi gradjani Srbije pla'caju dr"zavnu
   radio televiziju, a nemogu'ce je da imate svake ve"ceri sve
   Djindji'ceve ministre, sve ljude iz vlasti, a da za godinu dana ni
   jedan jedini put ne bude gost niko od srpskih radikala. Ni jedan
   jedini put samo iz Srpske radikalne stranke niko nije mogao da
gostuje
   ni na drugim televizijama, privatnim, ili onim koje se finansiraju iz
   d"zepova svih Beogradjana.

   E, to je ne"sto "sto se ne mo"ze dozvoliti. Mi mo"zemo da ka"zemo da
   postoji politi"cka zabrana da se na pojedinim televizijama pojave
   predstavnici Srpske radikalne stranke. Ali ta politi"cka zabrana ne
   mo"ze da va"zi za dr"zavnu televiziju, ne mo"ze da va"zi za Studio B,
   koji finansiram ja isto onoliko koliko ga finansira i Zoran Djindji'c
   i Vojislav Ko"stunica, kao i svaki drugi Beogradjanin, kao i svaki
   drugi "covek koji "zivi u ovom gradu. To je ne"sto protiv "cega 'cemo
   se boriti, budite uvereni, na prole'ce 'cemo se za tako ne"sto
   izboriti, a onda 'ce mnogima biti kasno kada se budu setili "sta su,
   kako i na koji na"cin "cinili i radili.

   Li"cno sam uputio pismo Radio televiziji Srbije zahtevaju'ci
   gostovanje Vojislava "Se"selja. Odgovor mi je stigao otprilike pre
tri
   meseca, i pre "sest meseci i pre devet meseci, - sa"cekajte, posle
   Nove godine 'ce se formirati valjda neka emisija, strana"cka hronika,
   ili tako ne"sto, nemamo sad kapaciteta. Zamislite, nemaju kapaciteta,
   a svake ve"ceri se pojavljuje neko od njihovih ministara, neko od
   njihovih predstavnika i ljudi. Mo"zda je preksino'c to bilo
   najupe"catljivije, na prvom kanalu Bo"zidar Djeli'c, na <Politici>
   Vlahovi'c, na <Studiju B> neke nevladine organizacije koje
podr"zavaju
   Djeli'ca, Vlahovi'ca i Djindji'ca, na <B 92>, onako reformski i
   demokratski, Zoran Djindji'c li"cno, na <Pinku> Zoran Djindji'c
   snimljen, na <SOS kanalu> Zoran Djindji'c. Tako ba"s cveta
demokratija
   u Srbiji, razli"citost "sto bi rekao neko, ujedinjene boje, ba"s kao
   kod <Benetona>. "Cudo jedno, Djindji'c samo u razli"citim bojama i sa
   razli"citim znakovima televizije.

   Srpska radikalna stranka zahteva, i mi smo podneli taj predlog
   Skup"stini Republike Srbije, hitno sazivanje i izglasavanje, odnosno
   dono"senje odluke o formiranju anketnog odbora povodom slu"caja
   "Jugoskandik", i smatramo da je to jedna od stvari koja 'ce zna"cajno
   klupko korupcije, klupko raznih ekonomskih malverzacija i mahinacija
   na"soj zemlji raspetljati i da vidimo sad crno na belo ko je sve
   u"cestvovao u tim mahinacijama, kako i na koji na"cin. "Cini mi se za
   ovo "sto je ve'c rekao gospodin Vasiljevi'c, pa ne mo"ze valjda
"covek
   ba"s takvu stvar da sla"ze kako je, ne znam, Mi'cunovi'cu davao dok
je
   predstavljao jednu stranku opozicije, samo 100 hiljada "svajcarskih
   franaka, a mnogima drugima mnogo vi"se, pa nas strahovito zanima da
   vidimo ko su ti ostali koji su taj novac dobijali, koji su uzimali
   pare od gradjana, kasnije nisu vra'cali i jo"s dobijali politi"cke
   poene optu"zuju'ci i okrivljuju'ci neke druge za to. Nama je drago
   "sto je gospodin Jezdimir Vasiljevi'c smogao hrabrosti da ka"ze da
   jedino niko iz Srpske radikalne stranke nije ni vr"sio pritisak na
   njega i nikada nije uzeo ni jedan jedini dinar. I to je po"steno od
   njega, naravno, mi smo to znali, ali je po"steno od njega "sto je o
   tome obavestio javnost, mada mnogi poku"savaju to da sakriju. Mi
   smatramo da bi to umnogome moglo da poka"ze "sta se zaista de"savalo
   Srbiji, kako i na koji na"cin su se mnoge stvari odigravale i da
   poka"ze da oni koji danas govore da su sveci najmanje su to i da
skine
   ljagu sa onih ljudi koji su progla"savani kao najgori u Srbiji, oni
   koji su krivi bili za sve, a "cija je krivica samo u tome "sto se
   suprotstavljaju kolonijalnoj upravi u Srbiji.

   Srpska radikalna stranka o"stro osudjuje pona"sanje ministra
   inostranih poslova Gorana Svilanovi'ca koji je izgleda dobio napad
   izvinjavanja poslednjih nedelja. Gde god ode, samo se ne"sto
   izvinjava. Mi moramo da ka"zemo da se ne izvinjavamo, a on to mo"ze
da
   radi u svoje ime, nije to bio ni stav Savezne skup"stine, niti bilo
   koga drugog, to su njegovi li"cni stavovi. Mi smatramo da njegovo
   izvinjenje Hrvatima i muslimanima predstavlja dokaz kriminalne
   politike njegove politi"cke stranke, njegove politi"cke koalicije, a
   nikako stav srpskog naroda, stav gradjana Srbije, koji, siguran sam,
   po tom pitanju misle potpuno druga"cije.

   U svakom slu"caju, u Srbiji se o"cigledno sprovodi neverovatna
   kampanja, neverovatna hajka protiv srpskog naroda zapadno od Drine i
   Dunava, protiv onih ljudi koji su se borili za svoju slobodu. Sakoga
   dana i svake ve"ceri mo"zemo da gledamo i slu"samo prosto neverovatne
   izve"staje, neverovatne poku"saje predstavnika vlasti da za sve "sto
   se na ovom svetu de"savalo optu"ze Srbe, optu"ze njihove predvodnike,
   i Karad"zi'ca, i Mladi'ca, i mnoge druge. Mi smatramo da krivicu
treba
   tra"ziti na drugoj i, ako ho'cete, na tre'coj strani, pre kod svega
   onih koji su sve to i napravili, a to su Amerikanci i njihovi
   saveznici. E, zato nam se "cini da takva antisrpska histerija mora da
   prestane, a ako neko misli da je uspeo tom kampanjom i tom hajkom da
   ubede ve'cinu gradjana, ja mislim da nije i mogu vas uveriti. Kada je
   gostovao antisrbin, rekao bih "cak i ne"covek, "cini mi se ne
   preteruju'ci ovaj put, Bernar Anri Levi dole u bioskopu <Reks> gde se
   obi"cno ne okupljaju oni koji misle sli"cno srpskim radikalima, ali
   videli ste kako su do"cekali njega sa njegovim poznatim stavovima o
   tome kako je Beograd trebalo bombardovati jo"s 1992.  i o tome kako
su
   Srbi jedini krivci za sve ono "sto se de"savalo u Bosni i
Hercegovini,
   a pre toga i u Hrvatskoj.

   Srpska radikalna stranka 'ce od po"cetka prole'ca nastaviti sa
svojim,
   osim parlamentarnim i vanparlamentarnim, politi"ckom pritiscima za
   izbore. I'ci 'cemo na mitinge "sirom Srbije i onda 'cemo videti kako
   na koji na"cin, ali u svakom slu"caju 'cemo obezbediti da se uslovi
za
   politi"cke stranke, uslovi za opozicione politi"cke stranke, dakle,
   Srpsku radikalnu stranku, i neke druge, ne za one koji im poma"zu u
   obavljanju njihovog posla, da se takvi uslovi u svakom slu"caju
   obezbede.

   Nisam hteo danas da govorim o bud"zetu, i jednom i drugom, to govore
   na"si poslanici u republi"ckom i federalnom parlamentu.

   Novinar:  Branka Stani"si'c, <Tan\jug>. Ja bih vas zamolila da
   komentari"sete najavu da 'ce se ostvariti nova koalicija stranaka
koje
   'ce da okupe pre svega srpske biznismene na "celu sa Milanom
Pani'cem.

   Aleksandar Vu"ci'c: Pa ja vidim da se na svakoj televiziji reklamira
   gospodin Pani'c, zakupio je bilbordove, od <BK>, <Studija B>,
   <Ju-info>, vi"se nema problema da se zakupe termini. To je problem
   samo ako bi to tra"zila Srpska radikalna stranka. To kad tra"ze neke
   druge, onda mo"ze koliko ho'cete. Napravio je jedan promotivni film o
   sebi, mnogo se lepo nacrtao i naslikao u tom filmu, mnogo ga je lepo
   videti i "cuti, samo je jedini problem "sto ni"sta od svega toga "sto
   on govori nije ta"cno, nije istinito. Imali smo mi ve'c Milana
Pani'ca
   i svaki put kada mu lo"se krene sa poslom, ili kada treba nekome da
   pla'ca pove'canu alimentaciju kada napravi neku glupost u Americi.
   Onda mora ovde da uzme pare od srpskih poreskih obveznika i da se
   njima predstavlja kao nekakav mesija, kao "covek koji 'ce da re"sava
   probleme u Srbiji. Na"s politi"cki stav o Milanu Pani'cu je potpuno
   jasan, a jo"s niko nije uspeo da poka"ze ni jedan jedini dinar koji
je
   ulo"zio u "Galeniku", i zaista nije ulo"zio ni jedan jedini dinar.
   Se'cate se koliko su napadali prethodnu vladu zbog stava o
"Galenici",
   na kraju je i ova vlast do"sla do potpuno istog stava, zato "sto svi
   znaju da je to potpuno ta"cno. Radi se o "coveku koji nema morala, o
   "coveku kojeg ne interesuje ni Srbija ni srpski narod, ve'c ga
   interesuje "sto vi"se vlasti i mo'ci, "sto vi"se li"cnih para i
   apsolutno ni"cega vi"se.

   Vi ste, Branka, vrlo pristojni, ali ne morate da se predstavljate,
   nama ste poznati sa ovih konferencija.

   Novinar: Govorim i zbog ovih "sto treba da prekucavaju.

   Aleksandar Vu"ci'c: Dobro, znaju oni.

   Novinar: Gospodin Svilanovi'c je najavio da DOS i njegova stranka,
   mislim DOS u celini, a i Gradjanski savez Srbije ne'ce prihvatiti i
   ne'ce glasati za ovaj Predlog zakona o saradnji sa Ha"skim tribunalom
   koji je podnela Demokratska stranka Srbije i on je najavio da je za
   njih jedino prihvatljivo da se napravi zakon na saveznom nivou kojim
   bi bila regulisana saradnja savezne dr"zave sa Hagom i na neki na"cin
   njena obaveza da izru"cuje vojna lica, pre svega, osunji"cena za to,
   da se na republi"ckom nivou donese zakon kojim bi se regulisalo
   izru"civanje civilnih lica. Pa kakav je stav radikala o tome da se na
   takav na"cin reguli"se saradnja i da se ona paralelno odvija na dva
   nivoa?

   Aleksandar Vu"ci'c:  Da mi je neko rekao da 'cu u pitanju novinara
   jednog dana, ili bilo kada slu"sati o Gradjanskom savezu toliko,
rekao
   bih mu da se to nikada ne'ce dogoditi. "Sta me briga "sta ka"ze
   Gradjanski savez i koga se to ti"cu u Srbiji oni koji imaju 0,1
odsto?
   To "sto su zauzeli klju"cne funkcije, zato "sto je Montgomeri rekao
da
   mu se oni najvi"se svidjaju, pa ne mislite valjda da mi pada na pamet
   da ozbiljno tuma"cim njihovo razmi"sljanje ili kako 'ce i za "sta 'ce
   oni glasati. Glasa'ce onako kako im ka"ze Lin Montgomeri ili
   eventualno njen suprug, ako bude dobre volje da se "cuje sa njima. A
   "sto se ti"ce Srpske radikalne stranke i na"seg politi"ckog stava, mi
   smo protiv bilo kakvih izru"cenja i takve vrste saradnje sa Ha"skim
   tribunalom i siguran sam da 'cemo glasati protiv takvih zakona. Zato
   "sto smatramo da se time kr"si Ustav, da se time direktno sprovodi
   antisrpska politka, a oni koji misle da im je politika u tome da
   izru"cuju Srbe, da ih isporu"cuju, da im je to jedino "cime se bave i
   da "cekaju da im eventualno neko da neku donaciju, da im neko da neku
   crkavicu, ja mislim da se ti grdno varaju i da 'ce se iznenaditi kako
   se ne mo"ze doveka narod kontrolisati na isti na"cin kao "sto su to
do
   sada "cinili. I sve ovo "sto dr"ze pod kontrolom, sve medije, mnogo
   vi"se govori o njima i njihovom strahu, nego o onima protiv kojih se
   bore. I to vam dobro pokazuje koliko re"zim zna da lo"se "cini, da
   lo"se radi, da lo"se funkcioni"se.

   Zamislite da danas, kao pre 5. oktobra, imate "cetiri dnevne novine
   koje su direktno upregnute protiv vlasti, koje imaju neograni"cene
   izvore prihoda, kao "sto je to bio nekad slu"caj, da imate danas neku
   agenciju, poput <Bete> svojevremeno, koja 'ce da radi protiv re"zima,
   da danas imate jednu televizijsku stanicu u Beogradu ili imate
   nekoliko stotina stanica u unutra"snjosti koje 'ce da rade protiv
   re"zima, a nemate skoro nijednu. Ovde u Beogradu apsolutno sigurno
   imate dve dr"zavne ili paradr"zavne agencije koje u potpunosti
   podr"zavaju re"zim, ali moram "cak i tu da priznam, i oni nekad
ne"sto
   objave, za razliku od pojedinih televizija gde ne mo"zete da se
   pojavite ni za "zivu glavu, gde vam "cak i zaka"zu emisiju, pa posle
   toga otka"zu.

    Najsme"snije je gledati onu emisiju, ne znam da li ste primetili,
   "Nije srpski 'cutati", sad idu slike nas trojice i gospodina
   "Se"selja, i Nikoli'ca i moja, i ve'c godinu dana tu pi"se "nekst",
   nikako to "nekst" da dodje. Jednom zakazali "Se"selju, pa mu otkazali
   u nedelju ujutru. Mislim da to na najbolji mogu'ci na"cin govori o
   licemerju re"zima, o njihovom strahu, ali i o tome da se pla"se
   naroda. Oni mu"cenici kada se objave tri re"cenice, iako ja prekju"ce
   rekoh kako su name"stali sve ne"sto na televiziji <Pink> i ka"zem
   <Izazivam Markovi'ca, Baneta Ivkovi'ca i Vesi'ca zajedno na duel.>
   "Cujem da je bilo bar 50 poziva, kako to objavljujete, "sta to radite
   i tako dalje. Stra"sno, zamislite, "cak dve re"cenice je neko
objavio.
   Evo, uzgred sam rekao da 'cu da ih pojedem za doru"cak, ali mi je
   prebranac ukusniji. Ni"sta "sto je lepo i pametno od radikala, kao
   "sto je to da 'cemo da ih pojedemo za doru"cak ne sme da bude. Stigla
   je striktna zabrana, a "cudi me da vi to niste "culi, a objavili su
   ovo na naslovnoj strani, mislim "Nacionala".