OPTIMISTIČKA IZJAVA PREMIJERA ĐINĐIĆA

Opstaju i federacija i DOS

DSS će se priključiti DOS-u jer nema perspektivu van ove koalicije, ocenio predsednik Vlade Srbije

Premijer Srbije Zoran Đinđić izjavio je juče da očekuje da u idućoj godini odnosi u federaciji budu povoljno rešeni.

- Siguran sam da sve veći broj ljudi u Crnoj Gori shvata da je priča o nezavisnosti luksuz koji nam nije neophodan - izjavio je on novinarima u Skupštini Srbije.

Đinđić je podsetio na stav Evropske unije da je reformisana država bolja od dve odvojene i ukazao da su ekspertski razgovori o federaciji važni, jer "doprinose da se građanima Crne Gore objasni o čemu se radi".

- Gospodin Đukanović može da komentariše razgovore kako želi, ali većina građana Crne Gore shvata da EU ne podržava politiku sadašnje crnogorske vlasti - rekao je premijer Srbije.

- Naš cilj je da pokažemo da između stava EU i stava Srbije i savezne države nema nikakve razlike, a da je na drugoj strani vlast u Crnoj Gori. Ona ima velike probleme da objasni kako to da sada nema protiv sebe Miloševića nego najdemokratskije zemlje u Evropi i demokratsku vlast u Beogradu - objasnio je premijer.

Đinđić je ocenio da će cilj "da građanima Crne Gore objasnimo o čemu se radi - kroz ekspertske razgovore - biti postignut".

On je izrazio optimizam i u pogledu stabilizacije političke scene u Srbiji.

- Ili će se 17 stranaka definitivno stabilizovati i pokazati da su one DOS, ili će se DSS priključiti vladajućoj većini - rekao je premijer.

Prema njegovoj oceni, DSS će se ponovo priključiti DOS-u, jer nema budućnost van te koalicije.

- Biti vlast i opozicija u isto vreme može biti korisno jedan period, ali posle toga počinje da šteti. U jednom trenutku je to lagodno jer nemate odgovornost vlasti, a imate prava opozicije da kritikujete. Ali posle izvesnog vremena to se pretvara u tapkanje u mestu - rekao je Đinđić.

- Mislim da je već došlo to vreme u kome DSS počinje da gubi, jer ih ljudi ne vide ni na jednoj ni na drugoj strani. DSS će morati da se opredeli. Mislim da će se, po prirodi stvari, opredeliti da budu tamo gde su i bili - u vlasti, jer oni su pobedili kao i mi - istakao je premijer.

- U istoriji nije uobičajeno da jedna stranka tek tako izađe iz vladajuće, široke koalicije, koja može da postoji i bez nje i nadam se da će se stvari vratiti u normalu - zaključio je premijer Srbije.

(Tanjug)