Title: Message

Suzan Manuel, portparol civilne misije Ujedinjenih nacija na Kosovu i Metohiji, za „Blic“

Ubistva Srba glavni poraz Unmika

KOSOVSKA MITROVICA - Vrlo je teško dati ocenu o dosadašnjem učinku Unmika na Kosovu, ali je činjenica da smo pali na ispitu u zaštiti Srba. Iseljavanje i ubistva Srba su glavni poraz međunarodne zajednice na Kosovu - rekla je u razgovoru za „Blic“ portparol Unmika Suzan Manuel. Napominjući da su pre misije na Kosovu sve misije UN bile posmatračke, Manuel je naglasila da se „ovde radi o prvoj misiji koja upravlja jednim regionom i po prvi put misija UN ima moć da sprovodi zakone koje sama donosi“. - Pošto sam ovde duže od svih, bolje sagledavam ovdašnje probleme. Sada nam je cilj da se vlast prenese na lokalne predstavnike, ali dok smo ovde, mi smo odgovorni za uspostavljanje reda i zakona. Ako uspemo da zadržimo Srbe u parlamentu, da raseljene vratimo na Kosovo i ako budemo uspeli da izgradimo sistem pravde za Srbe i Albance, onda možemo da kažemo da je ostvaren uspeh UN. Međutim, mi ovde imamo mnogo problema, ali mogu da kažem da pokušavamo da uvedemo neku pravdu za sve - rekla je Manuel.

Portparol Unmika ocenila je kao vrlo značajno to što su Srbi „treća po veličini grupacija u kosovskoj skupštini“.

- Srbi imaju i dva predstavnika u Predsedništvu Kosova. Srpski glasovi u parlamentu će biti potrebni drugim partijama i koalicijama. Pored toga, njihovi glasovi, mišljenja i ideje biće značajni za sve na Kosovu, a ne samo za Srbe. Zadovoljni smo konstituisanjem kosovske skupštine, a na dve sednice do sada nije bilo nikakvih tenzija između Srba i Albanaca. To je dobar znak početka rada Skupštine. Srbi još uvek nemaju poverenje u Unmik zbog nedostatka bezbednosti. Naši zadaci i u buduće će biti na stvaranju bezbednosti i slobode kretanja, zaštiti ljudskih prava, ali i obrazovanju javnih usluga koje će voditi lokalne vlasti. U svemu tome će učestvovati Srbi, a tim institucijama Srbi moraju i verovati - kaže Manuel.

Politički rad Kušnera i Hekerupa Manuel je ocenila kao „isti“ i dodala da „što se tiče ličnih osobina, to su bile dve različite osobe“.

- Kušner ima osobine latino-čoveka i izuzetno je emocionalan, dok je Hekerup izuzetno fokusiran na jednu stvar i izuzetno je tih. U ovom trenutku na Kosovu se stvara jedna nova istorija, ali meni nije dozvoljeno da govorim o tome kakav će status u budućnosti imati Kosovo. Iskreno, i ne znam kakav će status Kosovo imati. Cenim osećanja ljudi sa obe strane. Ali kakav god bude bio ishod, verujem da će to biti u skladu sa osećanjima ljudi na Kosovu - zaključila je Suzan Manuel.

http://blic.gates96.com/