5. januar 2002.

[ http://www.srs.org.yu/konferencija.htm ]

   3. januar 2002. godine

          Redovna konferencija za novinare, 3. januar 2002. godine
   Aleksandar Vu"ci'c: Dame i gospodo, "zeleo bih, pre svega, u ime
   Srpske radikalne stranke da vam "cestitam ovu kalendarsku Novu godinu
   i da vam po"zelim mnogo uspeha.

   Srpska radikalna stranka najo"strije protestuje zbog likvidacije
   "cetiri velike dr"zavne banke u Srbiji, najo"strije protestujemo ne
iz
   demago"skih razloga, ne zato "sto je to posao opozicije, ve'c zato
   "sto je 10.000 ljudi, ili kako oni danas ka"zu ne"sto manje od 8.500
   ljudi ostalo bez posla. Ako su to reforme, ako su to te promene o
   kojima su nam govorili, onda nam takve promene i takve reforme nisu
   potrebne. Neko u Srbiji namerno uni"stava, smi"sljeno uni"stava sve
   "sto je srpsko, sve "sto je doma'ce proizvodnje, neko uni"stava
   nacionalno bankarstvo, nacionalnu ekonomiju i po svaku cenu poku"sava
   da za ne"cije tudje interese, i to vi"se nije nikakva tajna, za
   interese Medjunarodnog monetarnog fonda, Svetske banke za obnovu i
   razvoj Evropske banke, uni"sti srpsko bankarstvo, a stvori uslove za
   plodan rad nekih drugih stranih banaka.

   Ovo je uradjeno iz jo"s jednog razloga. Ove "cetiri banke,
<Beobanka>,
   <Beogradska banka>, <Jugobanka>, <Invest banka>, uni"stene su iz jo"s
   jednog razloga, zato "sto re"zim i njegovi nalogodavci "zele da
   pojedine firme i preduze'ca budu "sto jeftiniji na tr"zi"stu, te na
   takav na"cin uni"stavaju banke kao poverioca. To vam je kao da ste
   du"zni nekome 1.000 dinara, nemate da isplatite, ubijete ga i onda
   vi"se duga nema i onda va"sa imovina vredi vi"se. To je drugi razlog
   zbog "cega je ovo u"cinjeno. Ja mislim da u Srbiji kona"cno moramo da
   se pobunimo protiv toga bez obzira "sto rizikujemo da 'ce nas Dinki'c
   ili bilo ko nazivati raznim imenima, "sto 'ce im padati na pamet da
   izgovaraju najgore i najru"znije mogu'ce re"ci, ali mi moramo da
   ka"zemo "sta je istina. Srbija mora da ima svoje bankarstvo, mora da
   ima svoju ekonomiju i o tome mora da se odlu"cuje ovde u na"soj
   zemlji, a ne negde drugo, mi smo ti koji moramo da krojimo svoju
   sudbinu, a ne da se tek tako odr"zi konferencija za novinare i ka"ze
-
   izvinite, ali mi otpu"stamo 8.500 ljudi. E to je ne"sto "sto ne mo"ze
   da se dozvoli, to nije re"senje, to nije re"senje ni za "sta, to je
   mogao svako da uradi. Svakoga sa ulice da ste pozvali i da ka"zete -
   mi nemamo, ne mo"zemo da izvr"simo sanaciju odredjene banke, on 'ce
da
   ka"ze - onda otpu"stamo sve ljude. Da li su gradjani Srbije za to
   glasali? Da li su gradjani Srbije to hteli? Pa mo"zete odmah da
   otpustite dva miliona ljudi, a ne radi ih toliko u Srbiji, i da
   ka"zete - svi su otpu"steni, da dr"zava nema nigde nikakvu obavezu.
   La"z je da je neophodno da dr"zava obezbedi "sest milijardi da bi se
   izvr"sila sanacija tih banaka. La"z je da je neophodno i tri
milijarde
   i ne"sto da bi se namirila sva potra"zivanja nenaplativa tih banaka.
   La"z je zato "sto je mnogo, mnogo, mnogo manje, nekoliko desetina
puta
   manje novca potrebno da bi se izvr"sila sanacija tih banaka, ali neko
   ne'ce u vrhu finansijske mo'ci Savezne Republike Jugoslavije,
   Republike Srbije da se izvr"si bilo kakva sanacija na"seg doma'ceg
   bankarskog sistema, ve'c ho'ce da uspostavi ono "sto je od njega
   tra"zeno. A to je da ovde mogu da rade samo "HVB", "Rajfajzen" banka
   neke druge banke koje 'ce mo'ci bez ikakvog optere'cenja pro"slosti,
   bez ikakvih nenapla'cenih potra"zivanja, bez ikakvih dugova, koje 'ce
   mo'ci da rade onako kako to "zele.

   Ali, to je ne"sto "sto je zaista katastrofalno za Srbiju i Saveznu
   Republiku Jugoslaviju i mi se tome, kao narod i kao dr"zava moramo
   suprotstaviti. Ako neko misli da je re"senje u tome da otpusti sve,
da
   uni"sti sve i da ka"ze da su to reforme i da ka"ze da je to za
   dobrobit Srbije, da je to za dobrobit na"se otad"zbine, za dobrobit
   tih ljudi, jer 'ce, tobo"z, i'ci na prekvalifikacije i
   dokvalifikacije, mi ka"zemo da la"zu. Za"sto? Mi iz Srpske radikalne
   stranke podse'camo gradjane Srbije na usvojeni Zakon o radu i ja vas
   pitam - ko 'ce sutra, a prosek godina zaposlenih radnika, slu"zbenika
   je oko 54, u ovim finansijskim organizacijama, u ovim bankama, ko 'ce
   primiti radnika od 54 godine, sa 25 godina radnog sta"za, a ne mora,
   nema nikakvu obavezu, umesto da primi nekoga ko ima 20 ili 25 godina?
   Gde 'ce ti ljudi mo'ci da rade? Kako da steknu svoju penziju? Kako da
   obezbede svoju decu i svoje unuke? Ho'ce li nekada neko razmi"sljati?
   Ka"zu - bi'ce socijalni program. A kakav je to socijalni program u
   "Zastavi"? Tri "coveka dobila kredite od 15.000 ljudi koje 'ce
takodje
   morati da vra'caju, naravno, krediti su u pitanju. Dr"zava ne brine
ni
   o "cemu i ni o kome, osim o tome koliko i kako 'ce da la"ze preko
   svojih televizijskih kanala i svojih novina i ni"sta drugo. I kako
'ce
   da zatvori sve kanale gde se "cuje istina i kako 'ce da zatvori u
   potpunosti pri"cu da nigde niko ne mo"ze da ka"ze "sta se, u stvari,
   Srbiji danas de"sava.

   Ovo "sto se zbiva je velika sramota, ovo predstavlja nacionalnu
   sramotu i neko bi zbog toga trebalo da odgovara, ali nekome je to
   potpuno svejedno. Nekada, da su bila otpu"stena osmorica radnika ili,
   ne daj Bo"ze, 50 radnika, ti koji su to u"cinili visili bi na
   banderama na sred terazijske "cesme, ovi danas mrtvi hladni, u
   reformskom duhu zaka"zu konferenciju za novinare i ka"zu - izvinite,
   otpustili smo 8.500 radnika. To je, onako, vrhunac demokratije i
   vrhunac na"sih reformi. To je ono "cemu 'ce se Srpska radikalna
   stranka suprotstavljati.

   Srpska radikalna stranka saznaje da postoje pritisci na ljude koji su
   optu"zeni za ratne zlo"cine da se predaju Ha"skom tribunalu, jer
   re"zim preti i tajnim putem, osim ovog javnog koji vam je o"cigledan
   poku"savaju na sve na"cine da ulove Srbe i predaju ih svom
nalogodavcu
   Karli del Ponte pre Srpske nove godine, pre 13. januara i u"cini'ce
   sve da trojicu optu"zenih iz Vukovara, vidite kako su ih nazvali "cak
   - Vukovarska trojka, kao da svi treba da znaju da su oni unapred
   po"cinili neki zlo"cin, iako su u Vukovaru samo usta"se "cinili
   zlo"cine. Ali, neko ho'ce da Srbe optu"zi za sve.

   Nastavlja se katastrofa, mo"zda bih preterao kada bih rekao
   kataklizma, ali u svakom slu"caju, jedna tragedija i jedna prava
   nacionalna sramota za na"s narod i za na"su dr"zavu. Prete
hap"senjima
   ljudima, a za novu godinu idu u Dubai, dok narod nema hleba da jede,
   izadju na "solju "caja koje se dele na nekim od trgova i ulica na"sih
   gradova, a oni odu u Dubai. Njih 18 ode u Dubai, verovali ili ne.
Zato
   "sto jedan od ministara tamo ima neku firmu, ili ne znam ni ja "sta,
   neke novine su o tome ve'c pisale. Pa vi vidite ko to danas sebi
mo"ze
   da priu"sti novogodi"snji do"cek u Dubaiu, ko samo mo"ze da plati
   avionsku kartu i koliko je to prose"cnih mese"cnih plata, ili se
   letelo avionom Caneta Suboti'ca? Kao "sto svi znate, jeste, letelo se
   avionom Caneta Suboti'ca, s tim "sto to, naravno, niko ne sme da
   objavi.

   Srpska radikalna stranka zahteva od re"zima da se uklju"ci u sve ono
   "sto treba da se radi na Kosovu i Metohiji, a ne samo da "ceka "sta
   'ce mu novi nalogodavci re'ci "sta sme, a "sta ne sme da "cini. Narod
   srpski na Kosovu i Metohiji, svi ostali gradjani Kosova i Metohije su
   gradjani Srbije, nisu to, kako to javlja "RTS", "Studio B", "BK" i
   druge televizijske stanice, nisu to gradjani Kosova, to su gradjani
   Srbije. A o onome da su zaboravili Metohiju, o tome da ne pri"cam, i
   nisu oni izdvojeni, bar o tome nismo obave"steni, a ako jesu onda bi
   bilo dobro da nas o tome Neboj"sa "Covi'c obavesti, a ne da svaki put
   slu"samo pri"ce o veli"canstvenom poslu, veli"canstveno obavljenom
   poslu za na"su dr"zavu, o tome kako se neko "cudo desilo na jugu
   Srbije, na Kosovu i Metohiji, a da Kosovo i Metohija budu sve dalje
od
   Srbije, sve dalje od Savezne Republike Jugoslavije.

   Srpska radikalna stranka zahteva od saveznih vlasti da se ni u kom
   slu"caju ne odri"cu Crne Gore, da ne "zele i ne "cekaju jedva
   odcepljenje te federalne jedinice i da ne "cine ni"sta "sto bi
pomoglo
   odcepljenje Crne Gore, jer je to odcepljenje dela srpskog naroda, od
   drugog dela srpskog naroda. Mi zahtevamo da se razgovori o federaciji
   vode u Saveznoj skup"stini Savezne Republike Jugoslavije, to je
   klju"cno mesto na kome ti pregovori i ti razgovori treba da budu
   vodjeni, a ne da se vode izmedju navodnih ekspertskih grupa, pa da
vas
   pitam sve da mi navedete jednog od tih eksperata ne biste bili u
   stanju. Za "sta je ekspert Zoran Lutovac? Vidim ga "cesto na nekim
   televizijama pa da mi neko ka"ze za "sta je taj "covek ekspert? Dobru
   supu kuva, "sta radi? Ne razumem "sta je zavr"sio taj neki ekspert?
   Zna li iko, osim "sto ga dovedu pa ka"zu <ekspert>, to je postalo
   danas neko zanimanje u Srbiji? Svi su, od kada su ove nevladine
   organizacije po"cele da vladaju Srbijom, to vam je zanimanje da ste
   ekspert, stru"cnjak, majstor, velemajstor, intermajstor za ne znam ni
   ja koje pitanje. Najve'ci pravnik danas u Srbiji je Biljana
   Kova"cevi'c Vu"co, "zena ne zna ni kako je zavr"sila Pravni fakultet,
   te"sko ga se se'ca i gde se nalazi, osim "sto bi volela iz daljine da
   vodi kadrovsku politiku tog fakulteta, pojma nema ni sa "cim, ali
zato
   je tu da prokomentari"se sve "sto treba zato "sto slu"sa ono "sto joj
   ka"ze Lin Montgomeri. Uostalom, pogledajte samo prijem ili terevenku
   koju zakazuje Lin Montgomeri, kada vidite one koji su na tim
prijemima
   jasno vam je na "sta je Srbija spala. Ta"cno vidite sve one koji su
   napustili JUL, a pre toga su u njemu bili od, kako se to ka"ze,
Ru"ske
   Jaki'c, ovih sa "Pinka", svih mogu'cih, do danas ovih dosovaca koji
se
   ulaguju i dodvoravaju novoj gazdarici Srbije, koja odlu"cuje "sta 'ce
   i kako 'ce i na koji na"cin u Srbiji se de"savati.

   Srpska radikalna stranka danas govori i upozoravamo re"zim na to,
   upozoravamo ga jer 'cemo se boriti svim demokratskim politi"ckim
   sredstvima i parlamentarnim i vanparlamentarnim putem da prekine
   medijsku blokadu, izbori'cemo se za svoju slobodu, neka za to budu
   uvereni. Izbori'cemo se, prole'ce je blizu, od po"cetka prole'ca
   kre'cu protesti i neka ra"cunaju da 'cemo se izboriti za ono "sto nam
   pripada ne samo po zakonu ve'c 'cemo se izboriti za ne"sto "sto nam
   pripada po svim demokratskim principima, ne"sto "sto je normalno da
   imamo kao i svi drugi. Uostalom, evo i sada, za Novu godinu je,
mislim
   na jednoj privatnoj televiziji, jer mi privatnim televizijama ne
   mo"zemo mnogo da zameramo, bio je i "sesti socijalista gost, samo
   nijedan radikal nije gost. Stigla je zabrana - ne smeju radikali da
se
   pojavljuju, svi smeju koliko god ho'ce, forsirajte sve, samo radikala
   ne sme da bude nigde ni za "zivu glavu. Vide'cete, od prole'ca 'ce,
   bez obzira na sve namere Djindji'ca, Ko"stunice i njihovog re"zima,
od
   prole'ca 'ce ih biti. A neka razmi"sljaju posle toga oni koji su
   du"zni, mi ne tra"zimo vi"se od onoga koliko nam pripada, ako ho'cete
   po rezultatima prethodnih izbora. Ali nekih koji imaju jedan odsto
ima
   50 puta vi"se nego nas, a nekih koji imaju jedan ili dva odsto vi"se
   od nas ima 50 puta vi"se. To pokazuje koliko se oni pla"se srpskih
   radikala i pokazuje koliko se oni pla"se istine, jer da smo mi zaista
   tako glupi ka "sto pri"caju, pa valjda bi nas pustili, valjda bi smo
   se i mi pojavili u "Nije srpski 'cutati" recimo, da li bi smo se i mi
   pojavili u "Otvorenom studiju" RTS-a, da li bi se i mi pojavili u
   emisiji "Direktno" "Studija B", da li bi smo negde mogli da ka"zemo
   ne"sto "sto mislimo, ali izgleda nismo ba"s toliko glupi, a izgleda
   nije ba"s i tako da je to sve neistina "sto pri"camo. Njih to
najvi"se
   boli, pa zato iz kabineta Bebe Popovi'ca sti"zu striktne i direktne
   zabrane u pojedine televizije, gotovo sve televizije i sve novinske
   ku'ce - o radikalima, o njima ne smete da pi"sete, o njima ne smete
da
   govorite i njih ne smete da zovete da budu gosti, mo"zda bi mogli
   ne"sto da ka"zu o letu za Dubai. Eto o tome u Srbiji ne sme da se
   pri"ca.

   Nadam se i "zelim i vama i sebi i svima mnogo zdravlja i "zelim vam,
   bez obzira na sve, to je ipak najve'ci ideal, da imamo slobodnu
   Srbiju, da vratimo onu slobodu koju smo izgubili pre godinu, godinu i
   po dana.

   Ja, naravno, moram da ka"zem da moj poziv, iako su bile samo
   gospodjica "Zivan"cevi'c i Branka Stani"si'c iz "BETE" i "TAN\JUGA"
na
   poslednjoj konferenciji u prethodnoj godini, nisam zaboravio na to da
   sam vam uputio poziv za ru"cak, a sad va"zi i za sve ostale novinare
   koji su prisutni, ne be"zim od toga da pla'cam.

   Novinar: I mi da imamo specijalne veze sa radikalima, drugi put.

   Aleksandar Vu"ci'c: Dobro, ako mogu svi da idu kod Lin Montgomeri, ne
   znam "sta bi bilo stra"sno i ja da vodim na 'cevape.

   Novinar: Pomenuli ste proteste, da li to zna"ci da vi planirate da
   organizujete proteste?

   Aleksandar Vu"ci'c: Naravno. Mi smo o tome ve'c govorili i od
   prole'ca, dakle od marta meseca, mogu se o"cekivati protesti Srpske
   radikalne stranke. Vide'cete, bi'ce to masovni protesti, masovni
   mitinzi, masovna okupljanja, zna'cemo da se izborimo za svoju
slobodu,
   zna'cemo da se izborimo za pravo na re"c, za pravo na druga"cije
   mi"sljenje u ovoj Srbiji koje ho'ce danas da nam ukinu. I nije to
samo
   borba za nas, to je borba za jednu zaista druga"ciju Srbiju od one
   koju nam je re"zim uveo. Nave"s'cu vam jedan primer, mo"zda 'ce vam
   biti sme"sno, ne znam da li ste "culi vest na jednoj od televizija,
ne
   znam ta"cno na kojoj, najiskrenije ja bih to rekao, ali ova nagrada
   koja je raspisana, ka"zu - 50.000 dinara 'ce dobiti onaj ko nam
donese
   pirate <Harija Potera> iz odredjene videoteke, i sada ljudi misle -
pa
   dobro uze'cemo kasetu, pa 'cemo odneti, ali sledi tekst - morate da
   svedo"cite na sudu protiv vlasnika video kluba i na takav na"cin neko
   bukvalno razvija denuncijantsku dr"zavu. Berija je danas idealan lik,
   to je danas najbolji ponudjeni lik u Srbiji, ne mo"ze biti bolji.
   Prijavite sve, denuncirajte kom"siju, dou"sni"cka dr"zava. Dojavite
   ne"sto "sto je neko nekome rekao. To je ono "sto je postala su"stina
   dana"snjeg re"zima, prijavite negde nekoga. Videli ste Djeli'ca
   sino'c, na "BK" sam ga gledao, na "RTS"-u nisam, na "RTS"-u ka"zu da
   su mu ne"sto lep"se pustili. Zamislite on, ja ne znam, "covek od
metar
   i 40 ide, preti tamo svima, zatvara, maltretira ljude, pa ono je
   stra"sno. Ljudi se pla"se da mu odgovore, ljudi se pla"se da mu
ne"sto
   ka"zu, a poslao bih ga ku'ce po patike da ga sretnem negde na ulici i
   da mi bilo "sta odgovori. To je neverovatno ne"sto, ali sve je u
   Srbiji danas mogu'ce. Najgori se skupe i najgori govore o ne"cemu,
   najgori i najgori govore o reformama. Pri"caju o nepotizmu oni koji
su
   postavili svog "suraka za "sefa obezbedjenja u najva"znijim dr"zavnim
   institucijama, koji su svoje "zene postavili za "sefove kabineta
   svojim najboljim prijateljima iz <G17+>. Ho'cete li da vam pri"cam
   koja su to imena, ako ne znate, i gde radi supruga Mladjana Dinki'ca,
   "sef kabineta Miroljuba Labusa koji je svog pa"senoga postavio za
   "sefa sektora, a napadali su ne znam ni ja koga sve. Nikada toliko
   nepotizma u jednom re"zimu nije bilo, nikada toliko korupcije nije
   bilo, ali danas svi mogu da rade "sta ho'ce i mogu da govore "sta
   ho'ce. Mo"zete svoju bra'cu da postavljate za direktore osiguranja.
   "Zena saveznog ministra sekretar Sekretarijata za zakonodavstvo, sve
   mo"ze u Srbiji, to je demokratija i to su vam reforme, a sve je manji
   broj zaposlenih, sve je manje ljudi koji rade, sve je ve'ci broj
   otkaza. Od "cega 'ce ti ljudi da pre"zive, od "cega? I neka svako od
   vas razmisli da to mo"ze nekome od njegovih da se dogodi. Nije se to
   dogodilo za samo tih 8.500 ljudi, to je moglo i nekome drugome da se
   desi, nekome od nas. Nisu to tamo neki ljudi, ne podr"zavamo mi tamo
   neke radnike, tamo neke zaposlene zato "sto su nam potrebni samo
   njihovi glasovi ili zato "sto nam je to najva"znije, zato "sto u
   Srbiji niko vi"se ne'ce imati posla, mogu da otpuste koga ho'ce i kad
   ho'ce. Ako se ne pobunimo, ako ne podignemo glas protiv toga, Srbija
   'ce biti zemlja njih nekoliko koji mogu da rade "sta ho'ce i kako
   ho'ce i na na"cin na koji ho'ce. Srbija 'ce biti privatna pr'cija
   Miroljuba Labusa, Mladjana Dinki'ca i jo"s nekoliko njih, naravno,
   mister Dubaia takodje.

   Novinar: Ko je mister Dubai?

   Aleksandar Vu"ci'c: Gospdin premijer. Branka, ja sam ra"cunao da ste
   vi u nacionalnoj agenciji obave"steni o tome, ali izgleda Ko"stunica
   jo"s nije saznao. Ode "covek u Dubai za novu godinu, narod nema hleba
   da jede, ne'ce biti struje ponovo kao "sto je nije ni bilo, ali "sta
   'ce mu kada ima u Dubaiu, lep onaj narodski hleb.

   Novinar: Po"sto ste govorili o ovim rzgovorima koji se ti"cu Crne
   Gore, da treba da se vode u Saveznom parlamentu, odnosno tamo gde im
   je mesto, mene zanima kako vi vidite da li postoji na"cin da se oni
   prebace tamo gde zaista treba da se vode, po"sto sve sada ide drugim
   tokovima, i kako mislite da bi se to moglo izvesti?

   Aleksandar Vu"ci'c: Ako me pitate iskreno "sta mislim, mislim da nema
   ni"sta od toga zato "sto sada glavnu re"c vodi Havijer Solana. Glavnu
   re"c vodi Havijer Solana, on je Bog i batina i bi'ce onako kako on
   ka"ze, da se mi ne la"zemo mnogo. Zato "sto mi danas nemamo ni
dr"zave
   niti bilo kakvog rukovodstva, niti ozbiljne vlasti, to je samo
   kolonijalna uprava koja 'ce uraditi sve ono "sto Solana bude rekao.
   "Sto se ti"ce Savezne skup"stine, vide'cemo i mi insistiramo i prvi
je
   posao da vidimo kako 'ce se pona"sati poslanici po zahtevu Srpske
   radikalne stranke za smenu guvernera Dinki'ca, da vidimo "sta 'ce tu
   biti. Da vidimo ko 'ce to od poslanika vlasti, ko 'ce to od poslanika
   re"zima podr"zati one koji uni"stavaju banke, da vidimo ko su ti koji
   'ce glasati za to da 8.500 ljudi ostane na ulici? Da vidimo da li su
   to obe'cali, obe'cali su sanaciju bankarskog sistema, mi danas
   dobijamo likvidaciju bankarskog sistema. Da vidimo u Saveznoj
   skup"stini da li 'ce Dinki'c, da li 'ce oni dobiti podr"sku za to da
   uni"ste "zivote tolikih porodica? Da vidimo da li to mo"ze da prodje
   kao pri"ca o reformama i da vidimo ko 'ce to mo'ci da podr"zi? Mi
   mislimo da veliki broj poslanika to ne sme i ne mo"ze da podr"zi.
   Uvereni smo u to. Uvereni smo i zato je Srpska radikalna stranka tu
   inicijativu podnela. Zato o"cekujemo da se izglasa njemu nepoverenje,
   jer "zelimo sanaciju tih banaka, "zelimo da ti ljudi ostanu da rade,
   "zelimo da gradimo, a ne da razgradjujemo i uni"stavamo na"se srpsko
   nacionalno bankarstvo. To je su"stina i za to moramo da se izborimo i
   tu nam niko drugi i niko sa strane ne mo"ze pomo'ci. Mi moramo da
   krojimo svoju sudbinu, a ne da to "cini neko drugo. I nisu oni u
   "Rajfajzen" banci pametiniji od na"sih ljudi u "Beogradskoj" ili
   "Beobanci" ili "Inevst banci", nisu ni lep"si niti bolji stru"cnjaci,
   niti bilo "sta drugo. Samo im je neko dao mnogo bolje uslove i mnogo
   lak"su prodju na tr"zi"stu nego "sto je to dato na"sim bankama i
   na"sim stru"cnjacima.
   Hvala vam i "zelim vam sre'cne predstoje'ce Bo"zi'cne praznike.