Title: Message

KOMISIJA ZA PRIVATIZACIJU SUMNJA DA SU AKCIJE INSTITUTA "DR SIMO MILOŠEVIĆ" PRODATE  ZAKONITO

Reket Milana Panića, na potezu Državni  tužilac

~Državni kapital prodat u dinarima, bez javnog tendera i preuzimanjem sumnjivih potraživanja kupca~ Sporna i kompenzacija od 47 miliona dinara u ljekovima

Komisija za praćenje javnosti i transparentnosti privatizacije na jučerašnjoj sjednici, nakon uvida u dokumenta oko prodaje manjinskog dijela akcija državnog kapitala Instituta "Dr Simo Milošević" u Igalu, zaključila je da predmet treba predati Državnom tužiocu, koji će utvrditi da li je sklopljenim ugovorom  između Vlade Crne Gore i ICN Galenika država oštećena , kao i da li postoje elementi prevare, obmane i zloupotrebe službenog položaja. Sa prosleđivanjem ovog predmeta nadležnim državnim organima složila su se i sva tri poslanika DPS Predrag Bošković, Nikola Gegaj i Zarija Franović, koji se ipak , dizanjem ruke nijesu složili sa zaključkom opozicije da je prodaja obavljena mimo zakona.   Jučerašnjoj sjednici nije prisustvovao poslanik NS Savo Đurđevac, kao ni predstavnici Instituta, što nije prošlo nezapaženo kod poslanika DPS, uz konstataciju da je Predrag Drecun jedan od potpisnika ugovora u ime Vlade Crne Gore.

 Predsjednik Komisije i poslanik SNP Momčilo Vučetić, izrazio je sumnju da prodaja državnog kapitala nije izvršena po zakonu, jer je ugovor neposredno sklopljen bez javnog tendera i "preko noći". On je, kao i poslanici SDP i LS kritikovao prodaju  državnog kapitala u dinarima  (147 miliona dinara i 1,2 miliona dolara), kao i spornu kompenzaciju od 47 miliona dinara u ljekovima. Vučetić je pitao predstavnike Agencije za prestruktuiranje privrede, koja je u ime Vlade obavila prodaju, da li je dinarsku uplatu "pojela inflacija", kao i zašto su kupovinom preuzeta "sumnjiva potraživanja Milana Panića".

-  Iščitavanjem ovih papira, jasno je da je ova prodaja zrela za krivično gonjenje. Osim toga, pojasnite mi kako ste sklopili ugovor 26. marta 1998. godine, a Vlada odluku o prodaji donijela nakon toga 13. aprila. Zar nije trebalo obrnuto?, pitao je Vučetić direktora Agencije Branka Vujovića, koji  se pozvao na tadašnji Plan za prodaju manjinskih paketa akcija Vlade Crne Gore.

Po riječima poslanika LSCG Mirjane Kuljak,  lica koja su učestvovala u prodaji u ime Vlade, imala su "široka ovlašćenja", što  ukazuje da su sumnje u vezi sa "ovim ugovorom opravdane".

 "Istražni organi su trebali da obave svoj dio posla, a ne da mi to umjesto njih radimo danas", navela je Kuljak.

N.MRDAK

Crna Gora preuzela dugovanja američkog biznismena

 - Sva dokumentacija nije dostavljena na uvid. Iz ovog papira ništa nije jasno. Nije to baš naivno urađeno, znao je neko kako se igra igra, kazao je Šćepan  Dragović poslanik SNP , koji je kamatu na depozit kupca  (11 4) kod Hipotekarne banke okarakterisao kao  "reket Milana Panića ".

- Ako je Crna Gora prihvatila dugove Milana Panića, to znači da su sumnjiva potraživanja po punoj cijeni prodata jednoj državi.

Nemojte me prozivati, imao sam obaveze

Momčilo Vučetić , koji je bio "zaprepašćen" što Predrag Bošković kao "ekonomski stručnjak i član vladajuće partije", nije učestvovao u raspravi, uputio mu je kritiku što ne poštuje njega i Komisiju, jer "ne može da odsjedi, stalno odlazi i dolazi".

- Ja sam možda imao neke druge obaveze, kada ste Vi zakazali ovu sjednicu. Nadam se da ćete biti korektni i nećete me više prozivati, odgovorio je Bošković, dodajući da je jedina njegova zamjerka sklopljenom ugovoru "s ovog stepena informisanosti, što nije napravljena zaštita na dinarski iznos". http://www.dan.cg.yu/Naslov.htm