Kristoff Bonne wrote:
> Hello,
>
> Eventjes een ander vraagje;
>
> Ik heb dit niet gevonden op de wiki, maar misschien heb ik niet goed
> gezocht.
>

> Kan iemand me eens uitleggen hoe dat men precies een straat die uit
> meerdere stukken bestaat moet ingeven op online kaart-editor?
>
> Indien een straat bestaat uit één enkel lang stuk met meerdere segmenten
> na elkaar is er geen probleem; maar hoe lost je de volgende gevallen op?
>
> - Een "T" (eigenlijk een zijstraat van een hoofdstraat maar met dezelfde
> naam).

Opsplitsen is de enige mogelijkheid. Dus de zijstraat moet een aparte way
zijn.

Soms zie je nog wel een oplossing van creatievelingen op de kaart die er toch
in slagen daar één way van te maken door op de zijstraat heen en terug te
gaan, maar dat is dus fout en zorgt voor problemen.

Er is trouwens niets mis met straten uit verschillende ways, vaak moet je ze
sowieso splitsen omwille van relaties, bruggen, wegklassificatie etc. Je zit
dan wel met dubbele name tags, maar daar moeten we voorlopig nog mee leven.
Andere tip: pas dus goed op als je straten met dezelfde naam zomaar met elkaar
combineert, omdat ze vaak gesplitst zijn om een reden.

> - Een onderbroken straat (een stuk straat, een stuk niets en dan terug
> een stuk straat).

Bedoel je gewoon twee straten die toevallig in mekaars verlengde liggen? Twee
aparte ways maken dan.

> - Een straat met plots een stuk "enkel fietsen" ertussen. (dus stuk
> "residential road", dan "footway" en dan terug "residential road").

Zelfde verhaal: opsplitsen allemaal.

Maar zelfde opmerking als Maarten: footway is heel waarschijnlijk niet juist
als het voor fietsers is. Naargelang de situatie zal het wel highway=path of
highway=cycleway zijn.

> Ik heb al die gevallen opgelost door verschillende "ways" te maken met
> allemaal dezelfde naam, maar ik weet niet als dat de juiste manier is.

Ja dus :-)

> En dan nog één dingetje.
> Waar haal je symbolen voor andere points-of-intrest die niet op de
> online editor staan? (bv. een speelplein).

Dan moet je de tags kennen. Het lijstje van icoontjes dat Potlatch laat zien
is maar heel beperkte. Dubbelklikken op de plaats waar je een nieuwe POI wil
maken. Je kan de meeste POI wel terugvinden op de Map Features pagina op de
wiki. Een speelplein is dus leisure=playground.

Ben