2011/1/27 Ivo De Broeck <ivo.debro...@gmail.com>:
> ff een andere thread ....
> Om OSM op het niveau van Google maps te kunnen brengen moeten er buildings
> en adressen ingevoerd worden. Om eenduidigheid te brengen zou het misschien
> nuttig zijn om afspraken te maken in verband de invoer van adressen.
> Grofweg zijn er 2 mogelijkheden :
> een POI met 1 adres
> zie <http://www.openstreetmap.org/?minlon=4.69608&minlat=50.86135&maxlon=4.71175&maxlat=50.87029&box=yes>
> of een adres toevoegen aan het gebouw zelf
> zie http://www.openstreetmap.org/?lat=50.86551&lon=4.76011&zoom=17
> [...]

Het is algemeen zo in OSM dat in een dergelijk geval applicaties beide
vormen behoren te kunnen worden verwerkt door applicaties. Mijn mening
is dat ik methode 2 gebruik waar mogelijk (er is een gebouw aan te
geven dat met de adresaanduiding overeenkomt), methode 1 waar dat niet
kan (het gebouw is niet ingetekend of het adres behoort toe aan een
deel van het gebouw).

--
André Engels, andreeng...@gmail.com