On Wed, 16 Feb 2011 15:51:47 +0100, Andre Engels wrote:
2011/2/16 Luc Van den Troost <luc.a...@gmail.com>:
Volgens OSM ligt hier

http://www.openstreetmap.org/?lat=50.854451&lon=3.985033&zoom=18&layers=M
outer airport

Edited by xybot at 2010-12-17T21:14:15Z
Edited by bcrosby at 2010-12-17T00:53:45Z

aeroway: aerodrome
name: Outer Airport
source: ourairports.com

Blijkbaar geimporteerd van een externe bron. Iets van vliegaktiviteit op die plaats (in het verleden) vindt ik op het web niet terug. Een vliegplein - zelfs voor modelvliegtuigjes - is er me niet bekend. Op de luchtfoto's staan
er in de buurt alleen tractorsporen.

Heb het voorlopig laten staan. Verschijnt op de maps alleen in bepaalde
zoomlevels. zoals hier

http://www.openstreetmap.org/?lat=50.8433&lon=3.9926&zoom=12&layers=M

Weet er iemand meer van?

De externe bron valt te raadplegen:
http://www.ourairports.com/airports/EBNO/pilot-info.html . Volgens de
gegevens is de vliegveldcode EBNO, en is er één start/landingsbaan,
lengte 150 voet (50 meter dus maar, lijkt me erg weinig), breedte 30
voet, ondergrond onbekend. Ik heb nog wat gegoogled (op "Outer
Airport" + EBNO of "Outer Airport" + Ninove), maar geen verdere
informatie gevonden.

Als ik Bing Maps bekijk zie ik ook niet veel. Pal zuid ligt wel een vierkant iets wat ik niet thuis kan brengen.

Misschien iets uit de 1e wereldoorlog? ;)

Maarten