Hallo,

Graag zou ik informatie bekomen over het toepassen van  openstreetmap in het kader van het ontwerpend onderzoek Negotiating Space.
Dit is een stedenbouwkundig onderzoek naar de rol van stedenbouw en ontwerp in  de integratie van gemarginaliseerde informele buurten in de stad. We vertrekken hiervoor vanuit een grondige lezing van het gebruik en de perceptie van de stedelijke ruimte die we in relatie brengen met de bestaande sociale, ecologische an economische netwerken.
We werken op de case van de sloppenwijk Old Fadama in Accra, Ghana. Half november dit jaar gaan we ter plaatse om samen met enkele bewoners en de lokale ngo People's Dialogue een interactieve workshop  te houden. In deze workshop zouden we Old Fadama, momenteel een blinde vlek in alle officiële plannen, ook in kaart willen brengen.
Naar het voorbeeld van Map Kibera, zouden we hiervoor gebruik willen maken van de openstreetmap applicatie om een interactieve kaart te maken.
Is iemand geînteresseerd om hieraan mee te werken of ons een beetje wegwijs te maken?
Je kan me altijd contacteren voor meer uitleg over het project.

Alvast bedankt,

groeten

Barbara Roosen voor SuperCity

ARCHITECT