2012/8/29 Jo <winfi...@gmail.com>:

> Nog meer rekenwerk. Weet je Jan-Willem, toen ik aan dat script begon voor de
> kwaliteitscontrole van het rcn-netwerk, heb ik zwaar onderschat hoe complex
> het allemaal wel in elkaar zat. Wat je parten gaat spelen bij het sorteren
> van de routes zijn de fameuze 'staarten' of 'tentakels' zoals ik ze noemde
> toen ik doorkreeg waar die voor dienden. In mijn script heb ik het sorteren
> niet geïmplementeerd. JOSM doet dat bijna perfect.

Dat zou goed kunnen, want 't is al een tijd sinds dat ik me heb
verdiept in sorteeralgorithmes.

Ge brengt me wel op een gedacht: we hoeven het niet te sorteren,
alleen de eindpunten te detecteren. Stel dat je alle wegen doorloopt
van de relation en telkens hun eindpunt toevoegt aan een lijst. Deze
sorteer je eenvoudig op OID, en dan haal je er volledig uit alle
punten die er meer dan één keer in staan. Wat er over blijft zijn de
punten waar maar één weg op toekomt, zijnde eindpunten.

De route is niet gesorteerd, maar dat hoeft hier ook niet zolang we
maar de eindpunten hebben.

Ja, ja, dat kost meer rekenwerk dan gewoon note te tonen.
Waarschijnlijk ga ik die toch moeten tonen, is 't maar voor de
verbindingswegen, maar dat gaat me niet tegenhouden van het hier te
berekenen. ;)
Heb het de volgende dagen wat druk, dus ga er niet direct aan kunnen
beginnen. Trouwens, die mannen hebben nog altijd niet op mijn vorige
patch gereageerd.