Just my .5 cent

Ik map de "poort" op de kruising van de weg en de omheining.

Als je echt gedetailleerd wil mappen dan zijn er wel gevallen waar er een
poort is met daarnaast een smalle doorsteek voor voetgangers, waar je dan
een opening zou kunnen laten. Maar dan moet je ook wel een voetweg door die
opening tekening. Daar hou ik me niet mee bezig.

Als er iemand de vertaling hiervan gaat doen, gelieve dan ook
"draaiboom/swing_gate" op te nemen. :-) Josm herkent die nog wel niet, maar
dit is de meest voorkomende "poort" in onze Belgische bossen.
De tag is wel vernoemd op de Engelse wiki