Van: Glenn Plas [mailto:gl...@byte-consult.be]
Verzonden: zondag 15 september 2013 14:10
Aan: OpenStreetMap Belgium
Onderwerp: Re: [OSM-talk-be] fietsknooppunten

Guy,

Openstreetmap wordt 'echt' gebruikt hoor.    Wat jij ervaart is het
proprietaire vs. open debat.    Het probleem van 'betere' data in google
is dat gemeentes en andere instanties hun data direct aan een google geven,
maar als OSM het vraagt zijn ze een pak minder enthousiast, zeker als je
vraagt een licensie te tekenen (iets wat google je ook vraagt trouwens, maar
voor een of andere reden zien ze daar geen probleem in).
Ik heb 'betere' in quotes gezet want ik geloof zelf niet dat ze betere data
hebben, ze hebben wel uitgebreidere bronnen denk ik.

Er zijn  high-profile sites die op OSM zijn overgeschakeld, foursquare bv. (
https://foursquare.com/ ) .  Maar de kaart is maar zoveel van
OSM.   Niet de eerste keer dat ik dit hier laat vallen,   OSM wordt ook
veel gebruikt in firma's die bv dingen achter een login-pagina moeten steken
(intranets, eigen apps). Indien ze Google Maps zouden gebruiken daarvoor zou
dit een overtreding van hun licensie zijn,  en (geloof me) google zal u
contacteren wanneer ze dit ontdekken en een factuur sturen naderhand.

Het is zoals een ijsberg, je ziet enkel het stuk boven water.

Glenn

On 2013-09-14 18:37, Guy Vanvuchelen wrote:
> [...]
> niets. Het duurt enorm lang voor verbeteringen bij de gebruiker
> geraken. Moesten wij de gegevens van Tom Tom kunnen aanpassen: het zou
> waarschijnlijk een pareltje zijn. Mijn ervaring is dat de mensen
> afhaken als ze een kaart van OSM willen gebruiken voor autonavigatie
> omdat ze zo onvolledig zijn. Die mensen krijg je niet gemakkelijk
> terug. En juist door gebruikt van onze gegevens zouden verbeteringen
> gemakkelijker door te voeren zijn. Het beste voorbeeld is misschien
> wel het gebruik van OSM op de Garmin GPS. Je ziet onmiddellijk welke wegen
er niet op staan en een paar uren later is het gefixt.