Ik kan me ergens wel vinden dat een straat 2 landuses van hetzelfde type
niet hoeft te scheiden. De vraag blijft natuurlijk is een straat wel
landuse=residential of farmland of ...

Ik dacht dat alle renderers een eigen algorithme hadden om de volgorde van
landuses te bepalen, dat daarom de layer tag niet nodig is. Dus onderaan
bv. residential en erboven village_green. Nooit omgekeerd. Als je
natuurlijk een stad in zijn geheel als residential in kleurt en daarbovenop
industrial or retail landuse legt heb je die lagen wel nodig. Maar zijn er
wel renderers die daar naar kijken.

Maar je hebt gelijk, zulke wijzigingen in een ander land zouden altijd
eerst met de plaatselijke community moeten besproken worden

groeten