Of het gemakkelijker is, hangt af van waar je aan gewend geraakt bent. JOSM
heeft alleszins meer mogelijkheden. Potlatch is zo'n beetje een dood spoor.
Daar wordt niet meer aan verder ontwikkeld.

Kom vanavond meekijken op de hangout. Marc gaat het een en ander
demonstreren. Als hij klaar is, ga ik met Hervé een hangout doen over
busroutes. Hervé heeft alle haltes uit de data van De Lijn rond Herentals
toegevoegd en nu ga ik hem (en eventueel andere geïnteresseerden) tonen hoe
de routerelaties automatisch gecreëerd kunnen worden a.d.h.v. de data van
De Lijn.
​
Dat levert een aantal relaties op waarin alle haltes in de juiste volgorde
zitten (eigenlijk levert het heel wat varianten op). Aangezien het mogelijk
is om JOSM te scripten, heb ik iets gemaakt dat automatisch de
dichtstbijgelegen straten ook toevoegt. Deze zitten dan ook al in de juiste
volgorde. Dan is het een kwestie van de tussengelegen stukken toe te voegen
(en de stukken die onjuist waren er weer uit te halen...) en voilà: een
busroute extra. Rinse and repeat voor alle varianten.

Dat soort dingen proberen te doen in Potlatch of ID is eigenlijk onbegonnen
werk.

Jo