Dat is wat je krijgt als er 'besloten wordt' om de manier van tagging te
wijzigen, maar dat de renderers niet volgen.

Ik probeer alles op de 'moderne' manier te doen, maar de haltes zelf kan ik
niet taggen met (enkel) public_transport=platform. Die blijven dus op
highway=bus_stop staan. Dubbel taggen vind ik ook dwaas...

Het gevolg is dat de validatietools iets met een role=platform maar met als
eigenschap highway=bus_stop als incorrect beschouwt.

Het beste is om daar overheen te kijken en gewoon te uploaden. Een
alternatief is ze allemaal public_transport=platform mee te geven. Ik heb
het eigenlijk zo'n beetje opgegeven om de renderers ervan te overtuigen om
helemaal op het nieuwe (bestaat al 4 jaar) systeem over te gaan.

Jo