Le 10/11/2013 21:35, Marc Gemis a écrit :
Voorstel: 22/11

Mogelijke topics:

1) Wandelnetwerken. Ik heb gisteren en vandaag al wat materiaal verzameld. Dus als er interesse is, hou ik die opzij tot de volgende hangout. Anders breng ik ze zo wel in. 2) Naar aanleiding van de vraag van Sus. We zouden misschien Osmose kunnen gebruiken om fouten op te sporen en die dan proberen op te lossen. 3) Sus vroeg ook nog naar het gebruik van OSM. Iemand die daar wat zou kunnen over vertellen ? Weet niet helemaal waar hij naar toe wil: Garmin, Android, iOS, de vele kaarten die on-line beschikbaar zijn, (graphhopper, umap, openlinkmap, e.d.) ?
Toepassingen zoals de kiosks in Helsinki ?

Andere ideeën zijn ook welkom.

met vriendelijke groeten

Punt 2: de bedoeling is fouten op te lossen in JOSM wanneer men een stuk map oplaad en de mappers aan te zetten eerst een Validate te doen vooraleer men begint te mappen en de waarschuwingen zoveel mogelijk op te lossen. Soms zit men geplaagd door fouten van anderen of maakt men zelf fouten die men best niet wil achterlaten. De tool zit in JOSM.

Punt 3: In feite is de het bedoeling de ervaring te delen bij het offline gebruik van de OSM kaarten wanneer men geen internet toegang heeft, dus vooral in het buitenland. Men ziet dan beter het nut in om aan het project deel te nemen en zijn steentje bij te dragen. Dit met concrete voorbeelden onder andere voor Garmin GPS, Android, Pc Netbook, IOS, enz.. Voorbeeld: ik ga op skiverlof naar Andorra met de nachtbus en ik zou graag weten welke weg die bus volgt zonder peperdure roaming te betalen. Hoe laad ik die kaarten best in op mijn GPS of smartfone en neem ik die route op? A propos, in Andorra stonden de skiliften op de OSM kaart in de smartfone, dat was op de piste soms wel nuttig. Ik was wel even buiten kaart want de terugreis ging via Barcelona. ;-)
Die nuttige tips kunnen ook op de nieuwe website.

Op de hangout werd ook gevraagd naar een vertaler naar het frans voor de nieuwe .be website. Hier kan ik wel meewerken.

Sus