Zoals voorgesteld op WikiProject Belgium, bij deze een korte introductie.

Ik gebruik OSM al jaren, maar ben pas recent me gaan verdiepen in de
achterliggende data, omwille van een IT-project waarin ik data verwerk van
de Belgische treinstations.

Gisteren is in dit project gebleken dat een groot aantal station nodes
ontbreekt (voorbeeld: Oostende?), maar ook dat er een aantal zijn die wel
getagged zijn als station, maar niet voorzien van naam (gelukkig zijn dit
vaak "dubbels" en hebben andere gebruikers er wel benoemde nodes van
gemaakt). Ook zijn in het Brusselse niet alle stations voorzien van
naamtags in de landstalen.

Omdat ik een fan ben van OSM, wil ik op deze manier dus iets bijdragen. Ik
ga me de eerste dagen wel verdiepen in de conventies en common practices
van de community, zodat ik geen edits maak die de community ergerlijk vind.

Blij hier te zijn,

Oliver