Dat eerste heb ik al gebruikt, dat tweede heb ik nog niet (alleen in dev
versie misschien?), ik heb het wel op een forum zien passeren.

Recentelijk heb ik ook geleerd dat je vanuit het tags deelvenster nu
specifieke dialogen voor het wijzigen van de tags kunt opstarten. Als er
bijvoorbeeld "Wegen/Straten/Niet geclassificieerd" staat, kan je daarop
klikken en krijg je een dialoog om straat eigenschappen aan te passen.
Werkt ook voor de beschermde monumenten uit de Benelux preset. Ik weet nog
niet hoe de koppeling gebeurd.

nogmaals bedankt voor de uitleg gisterenavond, Jo.

met vriendelijke groeten