Allright!

Some good news: I got a response from OsmAnd_Pieter. I've made the invitation to join us on this list so we can discus this issue in depth. I really hope he accepts this. below my reply on his msg:

____________________

Hallo,

> Glenn,
> Ik zet ze er anders op dan ze staan:

Dat hadden we idd wel door, net daarmee hebben 'wij' een probleem.

> doel is dat ze zichtbaar worden in OSMAND. Dit is een gratis routable GPS systeem dat offline te gerbruiken is vanaf de SD kaart.

We weten het, want je zet ze verkeerd, je tagt ze ook niet correct. Zowat de hele OSM scene in Belgie probeerde te achterhalen wie je was om je erop te wijzen dat je eigenlijk een beetje een troep van aan het maken was. Op vele plaatsen stonden reeds cameras, maar je liet deze staan. Dus stonden er dubbels.

Wij kennen allen OSMAND, maar je zit nu te mappen voor 1 applicatie, dat is een slechte reden. Er zijn meer applicaties die andere 'foliekes' hebben, als je overal rekening mee houd word het een soep.

> Waar er flitsers staan kan je hier zien:
> http://frink.bplaced.de/blitzer/ (alle manieren zijn toegestaan daar)

Ik snap jouw punt hier niet echt van. 'Ons' probleem is dat het werk dat je doet door anderen steeds gecorrigeerd moet worden, wij waren eigenlijk op het punt gekomen om die user ID uit te blokeren.

> Meer info op:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/DE:Relation:enforcement
>
> Voor OSMAND (mensen in de auto gebruiken die en dat is de doelgroep voor flitsers) > Moet de flitser op de autoweg zelf staan en highway=speed_camera gebruiken.

Dat was al het geval bij de changes die ik heb gedaan, aangezien ik de camera's in vele gevallen er zelf op heb gezet (bv Shumanlaan hofstade, of centrum zemst)

> "Hinweis zur Benutzung mit der beliebten Routingsoftware Osmand: Damit Osmand den Fahrer warnt, muss zwingend mit dieser Methode gearbeitet werden. Dabei muss der Punkt mit dem Merkmal highway=speed_camera unbedingt Mitglied des Weges sein, der durch den beschriebenen Blitzer überwacht wird."
>
> Wat is jou mening hierover? Is er een reden dat je ze anders nodig hebt op de kaart?

Ik zou graag de discussie opentrekken op de mailing lijst, er zijn al wat woorden gevloeid over je contributies. Op zich super dat je je inzet voor deze, maar het geeft ons kopzorgen omdat we een beetje met de kraan open aan het dweilen zijn.

zie bv

http://search.gmane.org/?query=OsmAnd_Pieter&group=gmane.comp.gis.openstreetmap.region.be

Ik zou het super vinden als je je kon aboneren op de mailing lijst : talk-be@openstreetmap.org

Daar kunnen we ons hoofden bij elkaar steken en kunnen we overleggen wat net je bedoeling is want het ontgaat de meeste van ons momenteel waar je mee bezig bent.

Ik stuur mijn reply ook even naar de lijst, er gaan veel mensen zijn die gelukkig gaan zijn u te horen. Wij bijten niet, we vinden het gewoon annoying dat we moeten cleanen achter je.

Abbonneer even, ik laat alvast weten dat je gereageerd hebt.

Mvg,

Glenn