Van: Marc Gemis [mailto:marc.ge...@gmail.com]
Verzonden: zondag 9 maart 2014 19:03
Aan: OpenStreetMap Belgium
Onderwerp: Re: [OSM-talk-be] wandelknooppunten

volgens wandelknooppunt.be en http://www.brugseommeland.be/ heet het
wandelnetwerk Bulskampveld. Het fietsnetwerk Brugse Ommeland. Ik vind niet
zo gauw een verwijzing naar een wandelnetwerk (ook niet bij de brochures)
dat Brugse Ommeland heet. Vreemd.

Zelf heb ik een python script dat een GPX-bestand maakt met alle knooppunten
van een netwerk.

De knooppunten en routes van http://hiking.waymarkedtrails.org/ (lonvia)
zijn als laag voor webapplicaties beschikbaar, misschien dat iemand daar wat
mee is.. Ik dacht dat OpenFietsMap ook een bestand had met de wandelroutes
die je bij elke kaart op een Garmin kan tonen

met vriendelijke groeten

Als ik tijdens een wandeling een wandelknooppunt tegenkom dan probeer ik dat
in te brengen in de hoop dat ik een klein steentje kan bijdragen aan
diegenen die van de wandelknooppunten hun 'levenswerk' maken.

In dat verband heb ik twee vragen.

Bij mijn thuiskomst kom ik dikwijls tot de vaststelling dat ik verschillende
knooppunten heb beschreven die reeds opgenomen blijken te zijn. Noch op mijn
GPS (Garmin etrex met OSM kaart), nog op mijn smartphone met OSMAND kan ik
zien of die knooppunten al ingebracht zijn.  Is er een oplossing om onderweg
te kunnen zien of dat werk al gebeurd is?

Vorige week heb ik een paar dagen in West Vlaanderen gewandeld (ver van
huis!). Daar ben ik verschillende knooppunten tegengekomen.  Op het plaatje
stond 'Brugse ommeland'. Bij mijn thuiskomst zag ik dat ze bijna allemaal al
waren ingebracht door 'TripleBee' maar als 'Wandelnetwerk Bulskampveld'.
Welke naam moet het nu eigenlijk zijn?

Guy Vanvuchelen