On Monday 02 June 2014 22:46:52 Glenn Plas wrote:
> Dus je kan perfect via transport modes, bv  foot=yes bepalen dat die er
> wel langskomen.   Of via conditional access.   Er mag ook geen voertuig
> komen met uitzondering van vergunninghouders.  Dus vehicle=no is exact
> wat ik nodig heb.    Ik heb hier zeker een uur de hele wiki liggen
> bestuderen.   Je moet dan de vraag stellen: Geef een alternatief, want
> als het access=no niet is, wat is het dan wel volgens jou voor deze way
> (zie foto's).

Over access-tags is al ellenlang gediscussieerd en heb er zelf ook al heel wat
uren van mijn leven aan besteed. Wat mij betreft is het nog steeds best om zo
goed mogelijk te blijven in de buurt van de borden die er staan. Omdat ik al
zo vaak heb gezien dat als borden gaan worden geïnterpreteerd in "slimme"
tags, dat er dan makkelijk fouten worden gemaakt en er vooral voertuigtypes
vergeten worden en dat het later dan niet duidelijk is welke verkeersborden er
nu weer juist stonden, als je het later wilt verbeteren.

C3 = geen toegang voor bestuurders -> vehicle=no (en dat is inclusief ruiters
en vee dat wordt begeleid , wat de wiki ook mag zeggen, wegcode heeft het niet
over voertuigen, wel over bestuurders, en ruiters en vee heeft dat)
uitgezonderd fietsers -> bicycle=yes

Natuurlijk is vehicle=no quasi gelijk aan access=no + foot=yes, maar als iets
met één tag kan gezegd worden, waarom dan twee gebruiken?

Overigens (aangezien ik het ook in het lijstje van tags zag staan) valt er
over bromfietsers ook nog wel het één en ander te zeggen in OSM in België...
In den beginne hadden we enkel moped=*, omdat we in België klasse A en B
hebben had ik daar dan ook moped_A=* en moped_B=* aan toegevoegd, allebei
subklassen van moped=*. Later zijn de Duitsers ermee afgekomen dat zij ook
zoiets als lichte bromfietsen hebben, en hebben bijgevolg mofa=*
geïntroduceerd. Nu hebben we dus de miserie dat moped=* en mofa=* compleet van
mekaar gescheiden voertuigtypes zijn in OSM, maar dat als we in België iets
mappen met moped=*, dat we het dan hebben over de beide klassen, en dat dat
dus eigenlijk dan wel mofa=* inhoudt. En,

Argh...

Ben