Van: Marc Gemis [mailto:marc.ge...@gmail.com]
Verzonden: dinsdag 21 oktober 2014 14:21
Aan: OpenStreetMap Belgium
Onderwerp: [OSM-talk-be] Veerpont

Een tijdje geleden werd hier de vraag gesteld over het routeren over een
veerpont. Ligfietser heeft nu zijn OSFM aangepast. Uit het NL-forum

==

Inmiddels zijn op mkgmap (programma waarmee we de garmin kaarten maken) de
road_class parameters aangepast bij veerpontjes die specifiek getagd zijn met
motorcar=no of motor_vehicle=no.
In volgende updates van de OSM generic kaarten zal die dan wel kunnen routeren
als "hiker" bij voet en fietsveren, mits getagd met motorcar=no of
motor_vehicle=no (maar dat blijkt lang niet overal het geval, vaak zie ik
alleen bicycle=yes/foot=yes; dat is natuurlijk fout getagd want standaard is de
access sowieso yes, dus auto's worden er dan ook overheen gestuurd).
Zie http://overpass-turbo.eu/s/5yA voor een aantal voorbeelden (rood=mogelijk
ontbrekende tags? groen=motorcar/motorvehicle tags aanwezig)

==

Awhile ago there was some discussion about garmin devices and routing over
ferries (only for cyclists/pedestrians). An update was made to the open
fietsmap to make this possible, when the tagging is adapted.

regards