Dag allemaal,

Wanneer ik bij iemand JOSM aanbeveel voel ik mij verplicht ze te melden dat er een een addertje onder het gras ligt. Het cachegeheugen van JOSM is hier op een PC al uitgelopen in een WinXP tot 20 GB, jaja giga. Wat de basis partitie volledig opgevuld had met gevolg dat Win XP vastliep. Het heeft wel wat geduurd om de schuldige op te sporen. Dat heeft ook nefaste gevolgen wanneer men een image maakt van de basis partitie dat altijd maar blijft aangroeien. Zijt ge van het probleem niet bewust, doe een search op "mercator" en de meesten zullen verschrikt staan, ook in Ubuntu of een andere Windows is dat zo. Men kan gerust alles wat onder de folder "Cache" staat verwijderen. JOSM maakt alles terug aan en men merkt er niets van.
Ik doe het regelmatig met een batchfile wanneer JOSM uitgeschakeld is.

In de berichten zie ik dat er leden zijn die JOSM kunnen patchen, die zouden best een oplossing vinden. ;-)

Salut,
Lorsque je conseille à quelqu'un d'utiliser JOSM je me sens obligé de l'avertir que le cache de JOSM ne cesse de grandir et va jusqu'à corrompre un système. Sous WinXP j'ai un jour retrouvé un cache gonflé à plus de 20 GB. C'est gênant car les images système ne cessent de grandir. Si vous ignorer le problème, faites une recherche sur "mercator" et vous m'en direz des nouvelles. Même problème sous Ubuntu ou les autres Windows. On peut sans problèmes mettre à la poubelle tout ce qui se trouve sous le répertoire "cache" de JOSM avec JOSM à l'arrêt, il refera les répertoires au prochain démarrage. Je le fais régulièrement avec un batchfile.

Je vois que certains membres patchent JOSM, ils ont peut-être la solution. ;-)

susvhv