In JOSM, in de download dialoog, kan je ook de optie "Ruwe GPS gegevens"
aanvinken. Dat zal de GPS data van anderen op OSM downloaden.

Echter, als er daar een OSM community is die traces upload, zal er
waarschijnlijk ook een (grotere) Strava community zijn, dus is het waard om
de Strava GPS punten ook te laden (als afbeeldingslaag).

Groeten,
Sander