Splitsen is meestal gedaan omdat er net een verschil is (verschillende
maximum snelheid, maximum gewicht, deel van een route relatie, ...). JOSM
klaagt niet als de tags geen conflict vertonen (vb. een maximum gewicht op
een deel van de weg, maar niet op de rest), dus zelfs in JOSM kan het
samenvoegen gevaarlijk zijn.

Het splitsen van een weg is daarentegen heel wat minder gevaarlijk.

Groeten,
Sander