Ik ben de laatste tijd wat vaker in m'n dagboek aan het schrijven. Ik moet
dan ook wat schade inhalen, want het was 4 jaar geleden :-)

http://www.openstreetmap.org/user/Polyglot/diary/34241

Daar staat ook een verwijzing naar 3 filmpjes.

Deze keer gaat het weer over het openbaar vervoer. De data van De Lijn en
TEC is omgezet in hapklare brokken. 1 bestand per lijn. 't Is zipformaat,
maar je kan het rechtstreeks openen in JOSM. Spijtig genoeg kan je dan niet
tussentijds opslaan. Dus misschien is het toch beter om de zip te openen en
dan het osm-bestan dat er in zit te openen met JOSM.

----

Le dernier temps j'ai écrit bien plus fréquemment dans mon journal JOSM.
Comme ça faisait 4 ans, c'était grand temps.

http://www.openstreetmap.org/user/Polyglot/diary/34241

Avec un lien vers 3 vidéos instructifs.

Il s'agit denouveau du transport en commun. J'ai converti les données du
TEC et De Lijn en des fichiers prêts-à-consommer. 1 fichier par ligne en
format zip. JOSM peut les ouvrir directement, mais alors il ne peut pas les
sauvegarder. Il est donc également possible de faire 2 clics, puis ouvrir
le fichier OSM qui est dedans avec JOSM.