Voor het tekenen van gebouwen gebruik ik het "Gebouwen tekenen (B)". Bij dit
gereedschap kan je met "X" een lijn tussen twee punten verplaatsen.

De laatste tijd lukte dat niet meer goed. De lijn werd soms schuin, en niet
loodrecht, verplaatst en zelf in 'sprongen' zodat nauwkeurig tekenen niet
gemakkelijk of zelfs onmogelijk was. Ik ben wat gaan testen in de voorkeuren
en merkte dat het  probleem opgelost is als ik de "Kaartprojectie" die
ingesteld was op EPSG4326 wijzigde in EPSG3857.  Van die kaartprojectie snap
ik niet veel en ik vraag me af of ik die zomaar mag veranderen.

Guy Vanvuchelen