Computers zijn ook maar mensen en geraken er soms niet meer aan uit.  Zoals in
Brussel.  Daarom is het aangewezen de mapillary tag te gebruiken.  Dan vindt je
in 10 seconden terug waarover het gaat.  Op de kleine popup vensters van de
Mapillary website kan je ook al zien welke photo in aanmerking komt.  En je kan
ook filteren.

Ik heb gisteren nog een uur verloren met een drinkwaterfonteintje te zoeken dat
er niet (meer) is.  Met een photo is er geen tijdverlies.  Dat is de beste
manier van kwaliteitsbewaking.  Tags kunnen toegevoegd worden zonder ter
plaatse geweest te zijn.   Onvolledig mappen werkt aanstekelijk.  Ik heb in
Grobbendonk maar 1 picnic tafel toegevoegd, terwijl het er meerdere grote zijn.
 Wie interesse heet in picnic tafels kan zijn gang gaan.  Ik heb dankzij de
photo's het fonteintje 1 meter verplaatst.

Als dat niet de beste methode van surveyen is,  dan ben ik aan een opleiding
toe.  Mijn grootste plezier is wanneer ik iets kan gebruiken wat ik toevallig
gephotographeerd heb.  AEDs aan de muur bijvoorbeeld.  Of reddingsboeien.
Frustrerend is het natuurlijk als de goede photo er net niet is.

Laat ons ook eens denken aan de mapper die niet meer uit huis kan.

Openstreetcam is absoluut niet geschikt voor fietspaden.

http://hdyc.neis-one.org/?philippec