Op Overpass-turbo kan je (met dit soort query) gewoon zoomen, de huidige
extent wordt dan bevraagd. je kan ook een gebied op de kaart aanduiden, met
één van de knopjes op de kaart.
En als je bijvoorbeeld een query laat maken voor "Luchthaven in België",
dan zal je zien hoe het ding omgaat met andere manieren om een gebied af te
bakenen.

Die emotische regel 8 gaat over "recursing". Ik snap dat zelf ook nog niet
helemaal, maar het heeft iets te maken met dat als je een way terugkrijgt,
je ook nog zijn onderliggende nodes moet binnentrekken.

Joost Schouppe
OpenStreetMap <http://www.openstreetmap.org/user/joost%20schouppe/> |
Twitter <https://twitter.com/joostjakob> | LinkedIn
<https://www.linkedin.com/pub/joost-schouppe/48/939/603> | Meetup