Als ik bij een punt zie dat escada het gemapt heeft dat weet ik dat het op de
juiste plaats staat.

Voor de reddingsboei aan de Plaisancebrug te Mechelen had ik drie bezoeken
nodig om hem te vinden.  Iemand die mijn werk controleert kan natuurlijk niet
weten dat ik ook precies map.  De boei staat tussen het riet en het is best
mogelijk hem niet op te merken.  Hoe makkelijk  lopen we niet iets voorbij.

http://www.openstreetmap.org/node/4502129016#map=19/51.02098/4.47243&layers=D

[http://www.openstreetmap.org/assets/osm_logo_256-835a859acf0d378e1d14e88b15e7b4b95211ccd41a2c061b1629cfbbb8deb697.png]<http://www.openstreetmap.org/node/4502129016#map=19/51.02098/4.47243&layers=D>

OpenStreetMap | Node:
4502129016<http://www.openstreetmap.org/node/4502129016#map=19/51.02098/4.47243&layers=D>
www.openstreetmap.org
OpenStreetMap is a map of the world, created by people like you and free to use
under an open license.

De Oude Graanmarkt in Brussel heeft drie fonteinen.  Probeer daar maar eens
wijs uit te geraken als er eentje verdwijnt en de punten maar met de losse hand
op de markt gezet zijn.
[http://www.openstreetmap.org/assets/osm_logo_256-835a859acf0d378e1d14e88b15e7b4b95211ccd41a2c061b1629cfbbb8deb697.png]<http://www.openstreetmap.org/#map=17/50.85016/4.34787>

OpenStreetMap<http://www.openstreetmap.org/#map=17/50.85016/4.34787>
www.openstreetmap.org
OpenStreetMap is the free wiki world map. ... OpenStreetMap is a map of the
world, created by people like you and free to use under an open license.

Vooral voor het deleten is een photo van groot belang.  Hoe kan je anders ooit
zeker zijn van iemands werk ?  En heb ik niet goed of volledig gemapt ? Met een
photo kan een ander het verbeteren.

Als ik ergens naartoe ga kijk ik eerst op Google Streetview.  Als er een
discussie is over het mappen, dan kunnen we eerst kijken of we over hetzelfde
spreken.
Het navigeren in Mapillary is lastig, een photo tag maakt het zoveel
gemakkelijker.
Mijn opvolgers in Brussel  zullen in een fractie van de tijd die ik nodig had
de fietsinfrastructuur kunnen controleren als ze eerst naar mijn photo's kijken.

Leer de mensen eerst met Mapillary werken.  Dat is gemakkelijker dan mappen en
is een goede instap.

Er is een verschil tussen een school en levensreddende uitrustingen.  Voor het
laatste zou ik bewijs eisen.
Ctrl+v