Hola Yopaseopor,

En primer lloc vull donar-te la benvinguda com també al Jan, i dir-te que
em sembla fantàstica la feina que fas amb les carreteres.

També aprofito per suggerir a la llista que creem un fil nou quan vulguem
canviar de tema, així després serà molt més pràctic trobar la informació a
l'històric de la llista de correus.

I dit això, alguns comentaris i idees,

Sobre el preset de senyals pel JOSM m'ho he estat mirant. M'ha costat una
mica posar-lo, poso com ho he fet per si a algú li és d'ajuda:
He instal·lat el plugin «Road Sign».
A les configuracions avançades i he posat el que diu aquí:
https://trac.openstreetmap.org/browser/subversion/applications/editors/josm/plugins/roadsigns/README
- plugin.roadsigns.sources=/path/to/myroadsignpreset.xml
- plugin.roadsigns.icon.sources=/path/to/image/folder
Finalment a «Preferències > Paràmetres dels mapes» he anat a «Etiquetant
predefinicions» i allà he buscat RoadSigns:DE i l'he activat.
He vist que està a mig acabar, i també explorant l'XML he vist que cal
assignar Keys a moltes senyals (o això m'ha semblat).
Suggereixo crear una pàgina al wiki explicant com fer-ho i demanant
col·laboració. Pot ser una informació molt útil. M'imagino que també deus
activar alguns estils per visualitzar les senyals als mapes.

Per altra banda, suposo que ho deus conèixer, però una informació que em
sembla que podria ser molt més útil a les carreteres és detallar bé la
configuració dels carrils d'aquestes:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Lanes
Penso que pot ser molt útil perquè eines com l'Osmand permetrien guiatges
molt més encertats (de fet tinc entès que l'Osmand ja interpreta tags com
els turn:lanes). A més a més és una tasca que pot fer-se a partir de les
ortofotos, no cal un gran coneixement de la zona. És una idea, la deixo
anar ;)

Salut i mapes

ALBERT

El 10 de juny de 2013 9.27, Jan Esquerra <jan.esque...@gmail.com> ha escrit: