Pouzivam saxon8. Jinak vyber referencovanych nodu je snadny:
<xsl:copy-of select="key('nodeKey', $ways/nd/@ref)"/>
kde $way je promena se seznamem cest, ktery se predem nejak
vyfiltrovali a nodeKey je index definovany takto:
<xsl:key name="nodeKey" match="//osm/node" use="@id"/>

Stejne hlavni duvod pro pouzivam XSLT je, ze mam obcas chut pohrat si
s nejakym netypickym jazykem :-)