Ahoj,

ja nevim, ze se tady vsichni navazite do JOSM. Ja s nim pracuji a uplne
spatne mi to neprijde, i kdyz bych treba ocenil moznost vytvoreni
praveho uhlu (kdyz delam pravouhle budovy, tak si s udelatkem na ctverec
nevystacim).
Z tech veci, co tu psal Michal Kovar, chybi v JOSM akorat skalovani.
Rotace a posouvani je tam IMO uplne normalni a bezna jak v ostatnich
programech. Join a split merge a combine jsou na klavesovych zkratkach
m,j,c,p.
Z vektorovych kreslitek delam v Inkscape a neni mnoho veci, ktere by mi
v JOSM nejak vyrazne chybely. Preci jen je JOSM orientovany na useckove
polygony a spousta veci se tam tyka prace s krivkami.

O zminenem level_crossing mi to prijde take divne. Kdyz jsi mysar, tak
staci oznacit bod, kliknout na menu presets, vyberes railway point a v
type vyberes z roletky level_crossing a das OK. To mi neprijde slozite a
uz vubec se tam nemusi nic psat.

Asi jsem tupej, ale muzete mi vysvetlit, jak si predstavujete praci ve
vektorovem editoru a pak z toho ta data prenaset do JOSM? Nejak mi
prijde, ze tem editorum chybi zakladni vec - prace se souradnym
systemem. Co se tyka importu z jinych formatu, tak v SVNku OSM je hafo
nastroju na import dat z SHP a jinych pouzivanych GIS formatu.

A myslim, ze stiznosti na JOSM by bylo spis lepsi davat do tracu JOSM,
nez sem, protoze tady to tezko nekdo vyresi.
Na zaver bych rad podotkl, ze mi prijde, ze vetsina namitek na JOSM
pochazi od lidi, kteri jednou otevreli verzi 0.00000x pred nekolika lety
a uz se neobtezovali to pred napsanim kritiky overit proti soucasne
verzi. Prijde mi, ze JOSM za posledni rok prosel obrovskym vyvojem a
spousta veci se prave posunula smerem k beznemu uzivateli.

P.S.: Pomale pribyvani dat v OSM je (jak jinak nez IMO) dano nikoliv
tim, ze by lidem prekazel JOSM nebo jiny nastroj, ale tim, ze je tech
lidi pomerne malo a zmapovali uz vetsinu mist, kde se bezne nachazeji a
kde to znaji. Ja jsem se za posledni rok take skoro vydal ze vseho, co
vim a dal uz to jde hodne pomalu. Muzu resit akorat blbosti typu - juu
nam tady stavi novej kruhac - sup s nim do mapy a objevovat nove stezky
v lese, po kterych nikdo nechodi.

P.P.S: Vsechny nazory v tomto mailu jsou jen ciste moje a tudiz silne
subjektivni. Nejsou mysleny jako narazky, urazky, ale jako proste
konstatovani faktu.