> [...]
>  > půjdou využít desítkami jiných způsobů). Samozřejmě to občas cit vyžaduje,
>  > protože není možné tu realitu zachytit dokonale.
>  >

> Ja tedy nesouhlasim s tim, aby sberne misto znovyvyuzitelneho odpadu a
>  pouhy kontejner byly modelovany stejnym zpusobem - jestli to chcete
>  slyset takhle. Muzeme pro kazdou hovadinu zavest novy tag a mit svet
>  postihnuty do posledniho kontejneru - technicky to problem neni, ale
>  problem je s udrzovanim techto dat - mohou byt casove velmi promenna.

Polohy tech kontejneru jsou v case pomerne stabilni. Ale rozhodne bych
je tagoval jinak nez sberne dvory (kterych je treba v praze radove
tusim kolem deseti), kontejneru je mnoho (v Praze v obydlenych castech
vicemene "na kazdem rohu") a u kontejneru se clovek "slozitejsich"
odpadu (pneumatiky, stary nabytek, lednicky, nefunkcni televize)
nezbavi, takze tagovat jinak.

>  > 3) Jsem pro, aby se zachycovaly i ty kontejnery, ale je to nutné nějak
>  > rozlišit, například psát do poznámky "sberny dvur" nebo "kontejner" nebo
>  > něco podobného.

Poznamka pomuze lidem, ale z podkladu v OSM vyrabeji mapu obvykle
programy (coz jsou automaty) a ty obvykle poznamky ignoruji, protoze
je nedokazou pochopit

> To zrovna rendereru moc nepomuze. Respektive tim nastveme kohokoliv, kdo
>  bude psat jakoukoliv aplikaci nad tim. Jsem pro to, aby vyznam
>  amenity:recycling zustal takovy, jako byl dosud - tedy sberne misto
>  znovuvyuzitelneho odpadu (sberny dvur), coz byva stabilni misto po
>  nekolik let a je to s ohledem na vytvareni mapy pouzitelny bod. Pokud
>  nekdo citi potrebu mapovat kontejnery, tak at to dela mimo OSM, protoze
>  je to, jaki jsem psal vyse, velmi casove promenna vec.

V takovychhle pripadech je lepsi si "vymyslet" vlastni tag (napr.
amenity=recycling_container) nez se snazit zohybat tag urceny puvodne
pro neco jineho. Pokud se pak v budoucnu dohodne, ze se kontejnery
budou znacit jinak, neni obvykle problem to behem nekolika minut
vsechno automaticky poprejmenovavat.
Pokud nastroje zpracovavajici OSM najdou pro ne neznamy tag, tak ho
ignoruji, coz je rozhodne lepsi situace, nez kdyz pochopi neco spatne
a pak vykresli v praze nekolik tisic sbernych dvoru ...

A mimo OSM .... no jo, ale kde? :) Kdyz dnes v ere mobilu mame tag pro
tak malo uzitecne veci jako telefonni budky, tak proc ne pro
kontejnery? :)

 Ale je pravda, ze ucitecnejsi nez mapovat kontejnery (v okoli sveho
pobytu clovek obvykle vi kde jsou (na dohled :) a mimo domov zase
obvykle neprodukuje moc odpadu) by bylo treba mapovat hospody ....

Martin