>  Je otázka jak moc by bylo složité ty data případně časem vyměnit za
>  přesnější; aktualizaci se stejně asi nevyhneme (pokud nám budou data

Vzhledem k tomu, ze ty data mohli mezitim dalsi lidi zpresnovat, nebo
na ne navazovat (napr. nakreslit les nebo silnici podel brehu) tak
vymena za presnejsi je pomerne slozita.

>  poskytnuta i příště), takže by to asi bylo možné udělat při ní.
>  Je také jasné, že se tak jako tak časem nevyhneme generalizaci dat
>  určených pro pomalejší zařízení.

To lze delat automaticky, vysledky jsou vetsinou vcelku prijatelne.

>  Pokud by s tím ale měly servery Openstreetmap opravdové problémy, tak je
>  to pro mě argument, který budu akceptovat.

bz2 dump cele planety ma momentalne asi 4.5 gb ...

rozbalena czechia ma necelych 600mb, rozbalene vody taky, takze
zabalene vody muzou mit radove 50mb .... to si myslim ze OSM snese bez
problemu :)
Neco jeste usetrime tim, ze soucasne vozdstvo drive nebo pozdeji zase
umazem, aby to tam nebylo dvakrat.

>  -Na dibavodu píšou, že se data hodí pro mapy s měřítkem 1:10 000 až 1:50
>  000. Mapy na orientační běh mají měřítko 1:5 000 až 1:15 000 (nejčastěji
>  1:10 000). V současné době data v OSM nemají kvalitu, která by se vůbec
>  blížila možnosti je využít při tvorbě map na OB, ale tu možnost bych jen

Jako OB mapa to asi nepujde nikdy, nepredpokladam ze by nekdo mapoval
CR na urovni kazdeho patniku, hustniku, pruseku, pesinky a vetsiho
sutru....
Ale slo by to pouzit misto zakladove mapy ... ze ktere se obvykle v
novem prostoru zacina.

>  tak nezahazoval. Nějaké příklady map na OB jsou třeba tady:
>  <http://dkp.orienteering.cz/Kotlarka/mapy.html>.
>  Určitě se najdou i další možnosti využití tak přesných dat.

Podrobnejsi plany mest jsou obvykle v meritcich 1:10000 az 1:20000 ...
cili srovnatelne s mene podrobnymi mapami na OB ... 1:10000 je "dolni
rozliseni" udavane dibavodem a v nekterych mestech, kde je v centru
mnoho malych ulicek a mnoho POIs jako hospody apod. (pravda, by je
musel nekdo namapovat, ale nekde uz jsou :) by se klidne uzivilo i
1:5000

>Martin Kokeš:
> Ano stejný názor na to mám také já. S ohledem na velikost celé databáze
>  se jedná stále o relativně málo dat. Ať tak nebo tak, OSM projekt bude
>  muset v budoucnu přejít na výkonnější HW případně MySQL cluster, přičemž

Nebezi jim to nahodou na postgresql? Ale postgresql ma taky moznost
behu v clusteru pokud vim ....

>  osobně raději přispěju nějakým obolusem na něco lepšího než je aktuální
>  Athlon X2 5200 a 8 GB paměti.

Wikipedie narust popularity a velky napor zvladla a ted maj tusim
desitky nebo stovky serveru .... myslim si, ze kdyz bude potreba, tak
se pro OSM penize taky sezenou :)

Martin