2009/8/9 Ondrej Novy <n...@ondrej.org>:
> Ahoj,
>
> momentalne jsem na dovolene v Krkonosich a jsem tady trosku zmaten z toho,
> jak spravne mapovat nejake cesty. Vyskytuje se tu zhruba tento typ cest:
> 1. klasicka lesni cesta znacena jako turisticka (znacit jako highway=path +
> foot=yes, nebo highway=footway?)

Většinou se používá footway pro chodíky a path pro pěšiny. Pokud je to
tedy lesní cesta, volil bych "path".

OSM wiki to sice neříká jednozančně, ale nejpřesnější rozlišení najdete na
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dpath/Examples

> 2. krasna vyasfaltovana cesta kam jeste mohou cykliste, auta pouze na
> specialni povoleni (highway=service + access tagy, nebo highway=footway?) -
> ochranna zona II.

Pro lesní cesty se mi zdá nejvhodněší highway=track a ve Vašem případě
tracktype=grade1.
highway=service znamená "přístupová cesta", což asi není přesně to, co hledáte.
Viz. http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:tracktype
a http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dservice

> 3. cesta napr. nahoru na Snezku, kamenita, terenne rozlicna (highway=path +
> foot=yes?) - ochranna zona I.

Je to cesta, po které by (alespoň teoreticky) mohlo jet dvoustopé
vozidlo? Pak bych volil highway=track. Pokud je to vysloveně pěšina
(pro "pěší"), zdá se mi lepší to, co píšete.

> Hlavni otazky tedy zni: Mapovat i lesni cesty jako highway=footway (rekl
> bych ze podle toho co je na wiki tak ne)?
> Mapovat je tedy jako footway i presto ze nejsou ve meste?
> Mapovat asfaltove cesty jako highway=service i presto ze na ne skoro zadne
> auto nesmi?

Viz výše. Srhnul bych to takto:
* Asfaltová silnice, po kterých běžně jezní auta: highway=service,
residential, ...
* Chodník ve městě či městském parku: highway=footway
* Zpevněná lesní silnice: highway=track, trackgrade=grade2 a lepší
* Nezpevnění lesní silnice pouze pro traktor: highway=track,
trackgrade=3 a horší
* Cesta pro pěší: highway=path

> Rozdeleni mezi kategorizaci silnic (primary, ...) mi prijde zrejmy, ale jak
> spravne rozlisit co je 'designated'?

Citem? ;-) Nic lepšího mne nenapadá.

Zdravím,
Radek