Ahojte
Za poslednich patnact let doslo v CR minimalne ke ctyrem kolizim vrtulniku s
elektrickymi draty, coz skoncilo vetsinou tragicky. Vrtulniky  letaji nizko,
ty zachranarske (tzvn HEMS, helicopter emergency and medical services) navic
jeste rychle a za kazdeho pocasi.

Momentalne pracuji na vrtulnikove mape pro letecke GPSky Garmin. V letadlech
a helikopterach se pouzivaji popularni GPSky GPSMap 196/296/396 a 496. Nyni
pak take model 695 a 696. GPSka obsahuje aktualizovane letecke mapy cele
Evropy ci USA a jako podklad je mozne nahrad jakoukoliv mapu v Garminovskem
formatu.

Pouzil jsem img soubory z adresy garmin.openstreetmap.cz, udelal z nich
soubory .mp. Z tech jsem odfiltroval vsechno nepotrebne a zbytecne a pomoci
souboru mkgmap je opet zkompiloval. Prikompiloval jsem vrstevnice z adresy
http://garmin.openstreetmap.cz/kraje/converted/ a zobrazil draty VN a VVN
tak aby byly videt pri kazdem zoomu. Mam prislibenou kompletni mapu VN a VVN
pro celou CR.

Vysledek je tak upokojujici, ze jsem se rozhodl takovou mapu udelat i pro
oblast Alp, kde je moznost kolize s lanovkami, draty a terenem zdaleka
nejvyssi. Bohuzel jsem narazl na mnoho prekazek.

1) Nedari se mi sehnat nejakou volne siritelnou variantu vrstevnic.

2) Program mkgmap odmita kompilovat primo osm soubory.

3) Nedari se mi rozparsovat osm soubor a prevest jej na mp soubor, ktery je
trosku "citelnejsi"

Je zde nekdo, kdo by mi dokazal pomoci, ci poradit.

Vse delam v perlu, na Mac OS X Snow Leopardu.

IL