Chtěl bych se zeptat na celkem běžnou věc - pořídil jsem si externí GPS k
mobilu
a rád bych mapoval pomocí něj. Bohužel ani po víc jak měsíci jsem nerozchodil
žádný způsob, jak na mobilu OpenStreetMap zobrazit.

Trekbuddy mi z nějakého důvodu nechodí vůbec, ale nalezl jsem program QuickGPS,
který je svižný a běhá dobře. Jediná jeho vada je, že standardně podporuje
import pouze z Google Maps nebo z obrázku BMP. Jal jsem se tedy nějak získat z
mapy rastrový obrázek.

Bohužel, všechny pokusy ztroskotalo. Webové rozhraní sice umožňuje export mapy
do obrázku, ale pro mé účely jen velice malých rozměrů. Představuji si tak
půlku
Středních Čech, což by bylo i s nějakým slepováním nemožné.

Pak jsou na wiki různé návody na vyrenderování mapy z OSM. To ovšem také končí
na dvou věcech:
- vstupní data jsou příliš velká
- výstupní obrázek je příliš velký

Pokud si z geofabrik stáhnu data pro ČR, tak to XML v žádném programu (např.
JOSM, Kosmos) neotevřu - všechno po chvíli spadne na tom, že nemám dost paměti.
Bez otevření ale nevím, jak (nějak jednoduše) vyříznout jen tu část, kterou
potřebuji.

Dnes jsem zkoušel renderovat pomocí Mapniku - ano, to schroustá celé to velké
XML, ale už mi to nechce vyrenderovat obrázek větší než cca 10000x10000 px,
protože nemá dost paměti. Přitom mám 4 GiB, což není zas tak málo.
Anebo potom umožňuje vyrobit hromadu obrázků pevné velikosti, jenže to zas
nevím
čím spojit.

Otázka tedy je - jak exportovat mapu do bitmapy (nebo čehokoliv, co by pak tak
šlo zpracovat), co je větší než jen mapa malého města? Co používáte vy?

Díky moc.

Aleš Janda