> Především mi není jasné co vlastně znamená "network". U cyklistických tras
> se používá pro určení důležitosti trasy spíš než pro příslušnost k nějaké
> síti tras. Na wiki to není nijak jasně popsané, k tagu network je tam jen
> krátký článek.
>
> Teoreticky by to mohlo fungovat, že network bude značit síť tras na
> kterých je použit jeden systém jízdného (např. PID) a operator bude značit
> společnost provozující daný spoj (např. DPP nebo ČD). Bohužel by takový
> systém značkování asi moc nefungoval, protože například vlakové spoje
> [...]

Navrhuji následovat německý model:

Network budiž integrovaný dopravní systém (IDS) ( = v podstatě síť
linek s jednotným jízdným, i když se najdou i drobné odchylky, ale
mapování tarifních systémů by bylo na dlouhou debatu).

Operator budiž dopravce ( = zjednodušeně ten komu patří autobusy /
tramvaje / vlaky )

Není-li linka v IDS, network nevyplňovat, případně by mohl být shodný
s operator.

Co se týče příkladů s vlaky, tak tam asi nemá cenu tagovat jednotlivé
spoje a ČD žádný systém označení linek nemají, takže se nám to celkem
zjednodušuje. Pro linky IDS se použije route=train.
ČD mají označné čísly tratě (což je kus kolejí vedoucí z A do B, tedy
něco jiného než linka), pro které se použije route=railway (a které už
mimochodem v OSM všechny jsou).
Dokonce se nám to zobrazí na http://www.xn--pnvkarte-m4a.de/ každé
jinou barvou, což je milé.

Samozřejmě i tady se najdou výjimky, třeba v Praze, kde vlakové linky
S jezdí i mimo hranice IDS, ale jak už jsem psal výše, takové drobné
tarifní odchylky bych zatím neřešil.

Kdyby nedej bože jednoho krásného dne zavedly ČD vlastní linky, tak
pro ně zavedeme vlastní hodnotu tagu network. Jedna trať může mít na
sobě relací kolik chce a v tom je právě to kouzlo.

Pro samostudium doporučuji prohlédnout si v OSM libovolné německé
město, většinou tam mají linky zpracované velmi  sofistikovaně :-)

TT