Dne čtvrtek 18 Únor 2010 12:44:40 Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):
> Ahoj,

Ahoj.

> 1) Bylo by možné trochu rozšířit box, který se renderuje, na západ tak,
> aby tam bylo i pár kilometrů příhraniční oblasti?

No bylo by, ale projeví se to hlavně na době rendrování aktualizací, pokud
budu dělat aktualizace ručně dopředu a taky na na potřebném místě. Pokud by
OTM běžela na serverech ČVUT a zvládly by on-demand renderování s rozumnou
latencí, tak by to teoreticky bylo možné rendrovat i celý svět. Momentálně
jsem nechtěl Martina L. otravovat s urgencí přesunu OTM na ČVUT, zvláště teď ,
když do konce března nebudu mít čas na nějaké větší úpravy OTM.

Taky by se asi musely definovat styly rendrování pro regionální značení tur.
značek našich sousedů.

Zatím to o pár kilometrů (<50) to zvětšit můžu.

> 2) Jak je to momentálně s aktualizacemi? Na několika místech jsem
> narazil na nenavazující dlaždice (nejlépe se pozná podle popisků). Jak
> často se synchronizují data z OSM a znovupočítají dlaždice?

Tak, jak to ručně spustím na jiném, výkonnějším počítači a přes SSH nakopíruji
na server. Co se týče návaznosti dlaždic, tak renderovací skript, který
momentálně používám, je napsaný na novější Mapnik, který si interně zvětší
renderovací buffer, aby texty sousedních dlaždic navazovaly, ale pro
renderování používám starší verzi, která to ještě neumí.

Přes víkend +- to zaktualizuji.

> 3) Nevím, jestli to umí přímo renderer, ale docela by se hodilo, kdyby
> byla k mapě někde vyrenderovaná legenda - s popisem, co vlastně (a jak
> se vykresluje). Bez legendy není úplně snadné zjistit, co že to vlastně
> která barvička a druh čáry v lese znamená.

Legendu bych asi musel udelat ručně. I když existuje skript, který legendu
vygeneruje automaticky z Mapnik stylu, tak vypovídající hodnota výsledku je
prakticky nula. Co se týče úpravy "vzhledu" stránky mám docela velké plány a
legenda do toho zapadá, ale zatím není čas.

> 4) Na všech zoomech bych zvýraznil železnici - je to docela dobrý
> orientační prvek a pro nemotorizované turisty častý způsob přepravy na
> delší vzdálenost :)

Dobrý nápad, taky bych na druhou stranu trochu zmenšil silnice.

> 5) Zhruba od zoomu 13-14 a výše mi přijde stínování kopců jako zbytečné
> a celkově rušivé. Naopak při nižším zoomu (který slouží spíš jako
> orientační přehled, než jako skutečná turistická mapa) by asi stačilo
> samotné stínování a vrstevnice už moc k užitku nejsou.

To si nemyslím.

> 6) Bylo by fajn, kdyby se podařilo renderovat vrstvu s vrstevnicemi pod
> většinou objektů (ulice, budovy, popisky, jakákoliv voda...), ale jsou
> ty objekty, které by měly zůstat pod vrstevnicemi (les, louky...).

Tak by to mělo být. Budovy bych asi posunul nad vrstevnice, zatímco silnice
bych asi nechal pod. U vody nevím, zatím je pod. Co konkrétně by se mělo podle
Vás přehodit?

> [...]
> ty písmenka, ale název ulice zalomený v zatáčce do pravého úhlu vypadá
> dost odporně :-)
>
> 8) Taky by to chtělo ještě trochu poladit fonty pro názvy měst, vesnic,
> oblastí... Momentálně např. v zoomu 9 a 12 není v některých oblastech
> kvůli spoustě popisků vidět samotná mapa. A velmi špatně se rozlišuje
> název města od názvu samoty u lesa.
> http://opentrackmap.no-ip.org/tiles/9/279/174.png
> http://opentrackmap.no-ip.org/tiles/12/2224/1380.png

> -1 - současné velikosti písma mi v TangoGPS na FreeRunneru přijdou tak
akorát, že se to dá ještě přečíst, na normálním monitoru mi to vychází trošku
větší než bych snesl, ale rozhodně nijak rušivě

Fonty jsem trochu zvětšil oproti výchozímu stylu, právě kvůli Freerunneru a
mobilním zařízením obecně. Možná by to chtělo mít zvláť vrstvu pro PC a zvlášť
pro mobilní zařízení.

Co se týče názvů ulic, možná bych měl zase zapnout "halo" okolo písmen, aby
menší tloušťka silnic tolik nevadila.

> 9) Trochu pořádek v těch názvech by mohly udělat i barvy - názvy vodních
> děl nějakou tmavě modrou, NP a CHKO tmavě zelenou. Na zoomu 11 jsou
> úplně zbytečně velké nápisy "Letiště XY".

Jo, to by chtělo doladit.

> 10) Na zoom 8 (a méně) asi nemá moc smysl renderovat kdejakou
> turistickou trasu, ale asi by bylo dobré tam hodit těch několik málo
> evropských, co u nás jsou.

Však tak to je, nebo ne?

> 11) Osobně se mi moc nezamlouvá to značení společných úseků více
> turistických tras - radši bych viděl skutečně _čárkovanou_ čáru.
> Současný styl vypadá hlavně na větších zoomech "divně".

Tady nechápu, jak si tu _čárkovanou_ čáru představujete?

Jinak díky za podmětné připomínky, až si na ně udělám čas, tak je zkusím
zapracovat, zatím udělám pouze tu aktualizaci.

--
Ing. Radek Bartoň

Faculty of Information Technology
Department of Computer Graphics and Multimedia
Brno University of Technology

E-mail: black...@post.cz
Web: http://blackhex.no-ip.org
Jabber: black...@jabber.cz