Zdravím,

dostal jsem se s jedním kolegou do sporu ohledně tagování lesních a polních
asfaltek. Pro me jsou to highway=track+tracktype=grade1, zatímco on prosazuje
highway=service:
> takova asfaltka, ac v lese, vice odpovida popisu service road
> (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dservice) nez
> tracktype=grade1 (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:tracktype).

moje protiargumenty:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dservice
> z toho chapu, ze highway=service je odbocka "k necemu" - benzinka, druzstvo,
> tovarna, parkoviste atd.
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dtrack
> a tady se doslova mluvi o tom, ze highway=track jsou polni a lesni cesty,
> tedy nevedou "k necemu", ale proste "do lesa". tracktype pak jenom rozlisuje,
> jestli je zpevnena, castecne zpevnena nebo nezpevnena.

jeho odpověď:
> me prijde, ze je to minimalne sporne.
> Myslim, ze lesni asfaltky jsou u nas vetsinou budovany pro pristup techniky
> pro tezbu dreva. Prave proto mi oznaceni service (sluzebni cesta) sedi vic
> nez track (polni cesta). A dalsim duvodem, proc preferuju service pred
> tracktype=1 je, ze takto by byl mezi tracktype=1 a tracktype=2 veliky rozdil,
> protoze mezi kvalitni polni cestou a asfsaltkou je znacny rozdil.

Jeste jeden můj pohled:
>highway=service vznikly jako nove cesty na miste, kde driv zadna cesta nebyla.
>Naopak lesni/polni asfaltky vznikly vyasfaltovanim puvodne nezpevnenych cest,
>u kterych o highway=track neni pochyb.

Když jsem začal mapovat, taky jsem lesní a polní asfaltky značil jako
highway=service, než mi jednu walley opravil. Od té doby důsledně používám
highway=track a kvalitu rozlišuju tagem tracktype:
>Pokud grade1 pouziju pro asfalt, grade2 pro sotolinu nebo panelovku, grade3
>pro hlinu prosypanou sterkem, grade 4 pro hlinu, kde toho sterku moc neni a
>grade 5 pro sotva zretelne koleje v poli, tak mam stupnici lesnich a polnich
>cest vyresenou docela plynule - tedy IMHO.

Takže, jak to teda má správně být? Ať v tom máme systém...
+ šlo by to nějak zdůraznit ve wiki?

Tibo