>  1. landuse=residential - někdo ho používá pro označení bloku obytných budov,
> ale většinou se v mapě setkávám s tím, že je takto jedním tagem označené celé
> zastavěné území obce, kde bych spíš použil tag place=city.

Taky si myslim, ze by se melo pouzit place=city, obzvlaste kdyz
takovehle landuse=residential jde casto i pres neco co by melo byt
otagovano jinym landuse (industrial, farmyard, ....)

>  2. landuse=industrial - označovat jednotlivé firmy a areály, nebo celou
> oblast, např. průmyslovou zónu, bez ohledu na rozdělení pozemků? Někde jsem
> viděl, že každý areál měl své jméno podle firmy, která ho vlastní, což by
> bylo ideální, ovšem ne vždy je to z cuzk:km zřejmé, spousta areálů stojí na
> pozemcích JZD, které mají desítky vlastníků.

Myslim, ze oboji je mozne, jednotlive firmy a arealy lze oznacovat
pokud vim co komu patri, ale pokud se s tim nechci parat, nebo ty
vlastniky neznam a nevim kde presne se to deli, tak je mozne to tam
hodit jako jeden velky bezejmenny areal a je to taky spravne.

>  3.landuse=commercial a landuse=retail - zatím jsem vždy obtáhl blok domů,
> ohraničený nejbližšími ulicemi, a neřešil, jestli je uvnitř bloku nějaký plot
> nebo zeď, ovšem nejsem si jistý správností.

To je podle mne spravne, "extra" ploty nebo zdi uvnitr lze dodatecne
dokreslit pomoci barrier=fence nebo barrier=wall

>  4. pořadí vykreslování: pokud landuse=residential označuje celou zastavěnou
> oblast, bude landuse=park vykresleno nad nebo pod ní? Dále např.
> landuse=forest

Zavisi na rendereru. Da se tomu pomoct tim, ze na landuse=residential
se hodi layer=-1 a timpadem se to bude vykreslovat pod parkem (layer=0
je default)

A treba Gpsmid to vykresluje v defaultnim stylu blbe i kdyz se to
spravne otaguje tagy layer, protoze tam ma nastaveno ignorovat layer a
soupnout to do vlastniho layeru ....

> se v mapniku vykresluje nad landuse=military. Přitom myslím, že takovéto
> oblasti (vojenský prostor, národní park atd.) by měly spíš překrývat vše
> ostatní (s nějakou poloprůhledností, i když např. u Garmin navigace se při
> průhledné bitmapě citelně zpomalí vykreslování).

Nekde se to zpomali, GpsMid treba polopruhlednost neumi vubec. To je
ale spis zalezitost jednotlivych rendereru, treba pro Mapnik bych
stiznosti podobneho typu smeroval na http://trac.openstreetmap.org/

>  5. landuse=allotments - v mém chápání je to zahrádkářská kolonie. Jak tedy
> značit zahrady ve vesnici? Zatím používám leisure=garden, což ale spíš chápu
> jako okrasnou a odpočinkovou zahradu, než jako místo se záhonky a ovocnými
> stromy.

Taky si myslim ze je to zahradkarska kolonie.

IMHO na bezne zahrady tag neni, ja nekdy pouzivam landuse=redisential
(obytna zastavba) coz taky neni uplne presne .... mozna zkusit na to
navrhnout nejaky tag na wiki a zkusit ho tam protlacit mezi pouzivane.

>  6. Co se týká společných hranic, zatím jsem se jich bál a kreslil jednu
> oblast těsně podél druhé, viz zahrady a domy na Velehradě:
> http://www.openstreetmap.org/?lat=49.105719&lon=17.398478&zoom=18&layers=B000FTF
>  (ovšem za správné řešení to nepovažuju a budu se snažit to dělat jinak).

Pokud se ty plochy v realite skutecne dotykaji (t.j. neni mezi nimi
cesta, potok nebo neco dalsiho co zabira nejak misto a tak
opodstatnuje pripadnou mezeru) tak by se mely dotykat i v datech. Sice
je pak trochu obtiznejsi editace pokud chci ty oblasti pozdeji z
nejakeho duvodu oddelit, ale treba v JOSM lze oznacit oblast a pak
spolecnych bodu, dat "Unglue ways" a ono to ty body oddeli a oznaci,
takze s nimi pak lze hybnout nekam jinam. Takze to neni zas o tolik
tezsi.

Treba u lesu a poli davam spolecne hranice pokud se dotykaji, pokud je
tam nejaky pas krovi, potom, mez, nebo neco sirsiho co jednotlive pole
oddeluje, tak pak pole z obou stran vedu jen k te hranici (s tim ze ta
volna plocha se muze vyplnit necim jinym, nekdy tam pasuje
natural=scrub (pokud je to zarostle nejakym krovim), nekdy nevim a
nedam tam nic :)

>  Ještě se dotknu importovaných lesů, které jsou tak rozsáhlé, že překračují
> limit 2000 bodů pro polygon. OpenKýblMap ale neumí vykreslit lesy, které mají
> vnější hranici tvořenou více než jedním polygonem, stejný problém má i mkgmap
> a ani Merkaartor 0.14 neumí takovéto lesy zobrazit korektně. Na renderu pak
> chybí velké

GpsMid to taky neumi, ale treba JOSM a Mapnik to umi dobre.

> oblasti lesa v Beskydech a Krkonoších, Hostýnky a Chřiby jsem opravil podle
> pravidla, že silnice 1., 2. a 3. třídy nepatří do zalesněného území, takže
> jsem lesy rozstříhal podle silnic. Beskydy a Krkonoše jsou ovšem rozsáhlejší
> a míň civilizované, tam podobné rozstříhání bude složitější. Je to správný
> postup?

Postup je to spravny, ale nekdy pracny. Taky se to obcas snazim nejak
rozstrihnout kdyz na to narazim a kdyz to rozumne jde.

Martin