Martin Kokeš píše v Út 21. 09. 2010 v 22:50 +0200:
> A já bych se připojil s dalším návrhem, který by šel eventuelně i v tom
> pythonu udělat - implementace Kalmanova filtru pro vyhlazování surových
> NMEA tracklogů. :-) Případně aproximace několika podobných tracklogů do
> jednoho.

To jde ještě vylepšit pokusem identifikovat chybu.

Některé GPS umějí zaznamenávat i informace o tom, jak moc si jsou svým
výsledkem jisté. To by šlo použít jako váha.

Další vahou by mohla být hodnota nadmořské výšky. Pokud sedí s tím, co
ukazuje databáze, je pravděpodobné, že i poloha je přesně.

Poslední vahou by mohl být záznam polohy satelitů. I když zatím nevím,
jak by se s tím mělo pracovat. Pokud například byly všechny viditelné a
použité satelity na jedné polovině oblohy, znamená to, že dotyčný asi
cestoval podél nějaké vysoké bariéry, a signály některých satelitů jsou
odražené.

--
Stanislav Brabec
http://www.penguin.cz/~utx