> Promiň, ale když dojdeš k rybníku nebo nádrži, tak se každý zeptá, co je
> to za rybník nebo nádrž, ale nikdo se nezeptá, co je to za řeku. Vůbec

Nebo se Te zepta, na jake rece lezi nejaka prehrada - a ta lezi na
ne rece, ktera do ni vteka, proteka i vyteka. Orlik lezi na Vltave
a v Orliku do Vltavy usti

> prostě není. A pokud jde o to, že každý algoritmus pozná, že ta řeka je
> uprostřed vodní plochy, tak to selhává, pokud si někdo bude chtít udělat
> strom vodních toků a stáhne si jen waterway. Pak mu ten strom vyjde

Neselhava - naopak pro mereni delky toku je to dulezite. A pokud chce
stahnout dalsi objekty (nejen prehrady, ale treba i mola nebo jine
ricni body), ktere na dane rece lezi, tak si je stahne prislusnym dotazem.

> je trošku vedle. Mapujeme skutečnost, ne to, že se jednou za dva roky na
> týden rybník vypustí kvůli výlovu. Navíc chovných rybníků zase tolik

Jeminkote, samozrejme, ze prehradou reka proteka, byt jen velmi pomalu.
Zeptej se vodaka nebo vodohospodare. Ostatne i v kilometrazi rek se
prutok prehradou normalne pocita - treba projedes Certaky a na
320,7 km je konec peřejí vzdutí Lipno II a na 319,1 je hráz Lipno II:
http://www.raft.cz/cechy/vltava.aspx?ID_reky=22&kilo=kilom

Podle te roztrhane logiky bys taky mohl chtit kazdou hraz pretagovat jako
natural=spring ;).

> A jestli jsi někdy něco programoval, tak mi dáš za pravdu, že řešit
> každou výjimku programově zvyšuje náročnost algoritmu na čas ne násobně,
> ale spíš 2^N.

Tohle je trochu prehnane tvrzeni, nemyslis? Zalezi jakou vyjimku
a jak se do toho algoritmu zapracuje.

Petr