Zdar,

tak jsem včera trošku zeditoval Oslavu, a při té příležitosti jsem akčně
přepsal náhony z waterway=stream na waterway=canal, neboť

waterway=stream
      A naturally-formed waterway that is too thin to be classed as a river.

náhon určitě není naturally-formed

waterway=canal
      An artificial open waterway used for transportation, waterpower, or
irrigation.

náhon je artificial a je used for waterpower

A teď koukám, jak je to vyrenderovaný, a je to dost katastrofa, neboť náhony
jsou stejně tlustý jak řeka samotná (a to jsem navíc neřešil horní tok, kde to
ještě není river ale jen stream, to už by bylo úplně pěst na oko ...)

Nějaké návrhy, co s tím?

Já bych si ideálně představoval rozdělit canal do těch tří podtypů, jak je
charakterizován, pokud možno v souladu se stávajícím - když kouknu na
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:waterway=canal
tak je tam možnost boat=yes
Takže bych přidal waterpower=yes a irrigation=yes a od toho bych odvozoval
defaultní renderování - irrigation nejtenší, waterpower jako stream nebo o
trochu širší, a boat o něco tenší než řeka (samozřejmě při použití v kombinaci
by slabší byl přebit tlustším).

Jenže to chce prohnat nějakým oficiálním procesem, a pak donutit renderery,
aby na to braly ohled - a když se podívám, že mapnik stále kašle na width, což
by problém řešilo aspoň tam, kde to někdo vyplnil (u těch náhonů mě to fakt
nenapadlo řešit ...), tak mě jímá pesimismus :-(

Přehlídnul jsem nějakou možnost, jak se s tím vypořádat, aniž by se kvůli
vzhledu rozbil význam dat, tj. aniž by se ty náhony musely tagovat jako něco,
co nejsou (ať už stream nebo ditch)?

K.