Dobrý deň, priatelia, chcel by som sa obrátiť na tých z Vás, ktorí ste
trochu zdatnejší nielen v mapovaní ale aj v počítačovej technike.
  Stiahol som si zo serveru geofabrik.de osm súbor s dátami pre Slovensko aj
Českú republiku a pomocou programu osmfilter som si vyfiltroval informácie o
mestách (osmfilter sk.osm --keep="place=town" > skmesta.osm". Pozrel som si
stránku o tagovaní, takže mi je jasné, že súbor sa skladá z elementov, ktoré
majú jednotlivé tagy a atribúty. Čo ma ale zaujíma najviac sú informácie o
pozícii a tu vidím, že ak je vytvorený element pre mesto (node s tagom
place=town) tak je charakterizovaný iba jednou informáciou lat a lon ako jeden
bod. Vedel by mi prosím, niekto vysvetliť, či je to v poriadku alebo či je to
výsledok filtrácie? Očakával by som totiž, že poloha napr. mesta bude určená
minimálne hodnotami minlat minlon a maxlat maxlon ako štvorec resp. obdĺžnik.
  Mojím cieľom je získať zo súborov v textovej podobe informácie o polohe miest
resp. niečo ako reverzná geolokácia, kedy by som chcel na základe súradníc
vedieť, či je dané miesto na území SR alebo ČR a či je na území nejakého mesta
alebo nie.
  Našiel by sa, prosím, medzi Vami odborník, ktorý by mi poradil, ako osm xml
súbor čítať a dešifrovať údaje o polohe?

     S vďakou

         Štefan Kiss