Paráda, děkuju za odpovědi. Pár nejasností ještě mám

- V případě nejasností kouknout na nejnovější ortofoto. CUZK nebo
mapy.cz. Dle všeho ta pole vznikají na základě cuzk:ortofoto.

já mapuju většinou tyhle věci jen přímo z terénu, takže ortofoto moc nepotřebuju. Mimochodem mapy.cz jsou volný zdroj?

- Co je LPIS id není jasné. Někdy se to pole změní a ID zůstane, jindy
je nahrazeno novým.

Zvědavost mi nedá, proč ho teda máme v OSM? :)
- Pole neslučovat. Na každém může být za rok něco jiného. Třeba travní
porost. To se řešilo už při importu.

Mě se jedná napři o tuto situaci http://osm.org/go/0Jaa4p5YF-?layers=N&m= značka ukazuje na mezeru mezi loukou 12908950 a 12908957. V realitě tam nic takového není. Možná že někdy tou mezerou vedla cesta, ale teď je to jedna louka. Kdyby to nebylo naimportování z LIPS ale někdo to tam dal ručně dle skutečnosti, bez skrupují ty dvě louky spojím a zlepším mapu. Nevím jak ale spojit ref tagy, kterým nerozumím, takže to raděj nechám bejt, abych něco nezkazil. Bohužel tím mapa přichází o edity (tohle je efekt který je reálný, viz ten americkej import). Chtělo by to prostě nějaký pokyn jak tohle řešit. Např tím, že kdykoli budu editovat něco s lips refem tak ten ref smažu aby to nevypadalo, že můj edit je z lips zdrojů. Nevím. Právě proto jsem se ptal jesli ten lips ref je na něco.

- Malá editace polí není problém, ale může se stát, že o úpravy přijdeš,
když to někdo přetrasuje a nevšimne si, že tam je editace. Typicky, dvě
velká pole, která se v LPIS sloučila do jednoho.
Nerozumím? Mě přijde že právě malé editace tvatu podle polí by se při jakémkoli reimportu měly respektovat, protože nejspíš mají nějaký důvod. To se nedělá?
- Na editaci doporučuji JOSM s pluginy: Tracer-testing, ContourMerge, a
utilsplugin2 (hlavně příkaz: "Nahradit geometrii")

Mám v plánu jednou nějaké základní tipy na editaci sepsat, ale znáš to.
Jo znám :) ... třeba ti odpovědi na moje otázky poslouží jako základ té wiki stránky :)

Jakub Těšínský
Mapping OSM since 2007