Ahoj,

(1) Přetrasovávání ručně nakreslených polí je dost velká piplačka, která
vyžaduje pečlivost a zabere
mraky času. Vím o čem mluvím :-) Takže ji spíš nedoporučuju. Rozhodně se nesmí
dělat stylem klikač
úderník. Obvykle stará data předem promažu, případně jak psal Marián natrasuju
pole s Ctrl a sloučím
přes ContourMerge s původním, abych zachoval historii objektu a kredit
původního autora pole.

Pozor, stará data jsou často zakreslena hodně kreativními způsoby, podle stylu
práce autora. Našel
jsem i oblast, kde asi mapper trpěl fóbií z uzlů sdílených mezi více cestami.
Takže místo aby každé
pole mělo jednu cestu kolem dokola a sdílelo uzly s okolím, hranice mezi poli
rozsekal na spojité
segmenty a ty poslepoval do multipolygonů.

(2) Ty odřezky polí co zůstávají po ořezech bychom měli vyřešit :-( Netýká se
to jen přetrasování
starých dat, ale i přetrasování LPIS polí které mezitím výrazně změnily
geometrii. Algoritmy jsou
hotové, viz trasování budov. Akorát když jsem zahazování odřezků před rokem
zkoušel použít v LPISu,
nepodařilo se mi najít vhodná kritéria co ještě zahodit a co prohlásit za
regulérní plochu, byť
hodně malou. Pokud by se našel dobrovolník, který by si pohrál s testováním a
laděním parametrů,
můžu mazání odřezků kdykoliv zapojit i v LPISu.

Martin