zdar,

> IMHO tato data do mapy nepatří, protože jich je mnoho a mění se každou
> chvíli. Tedy, ideálně je mít někde vedle.

mno, s takovouhle bychom mohli zabalit celou OSM, páč dat je na světě moc a
mění se každou chvíli ... ještěže to nikdo neřekl dobrovolníkům řešícím různé
krize, takže projekty nad OSM při nich pomáhaly i když některá data měla
platnost v řádu dní nebo i hodin (např. umístění cisteren s pitnou vodou) :-)

> Korektní cesta by bylo stvořit smlouvu s dopravniinfo.cz [1] a napojit ty
> data na API routovacího serveru.

takže celý svět bude používat právě jednu jedinou správnou routovací službu,
která bude mít extra smlouvy s poskytovateli dat v každé zaprděné zemičce, a
pro každého extra řešit propojení API, a to vše pouze online?

anebo z toho uděláme kartézský součin všech routovacích aplikací nad OSM krát
všechny zdroje dopravních informací?

mě třeba zajímá, jak to dostat do OsmAndu nebo MapFactor Navigatoru, které
střídavě používám, *offline*, aby mě to nenahnalo do uzavírky, nějaký Mapzen
je mi ukradený

takže já si myslím, že tudy cesta nevede, natožpak aby byla "korektní"; aspoň
ne z pohledu OSM, na kterou se Láďa ptá

samozřejmě nic proti službě _nad_ OSM, která bude pracovat s online daty, taky
by se mi líbilo kdyby výše jmenované aplikace třeba uměly TMC, ale to je na
jinou diskusi

takže jak to dostat do OSM ...

kdysi byl návrh na dočasné featury takovýto:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/temporary

a měl jsem zato, že nějaké dočasné vlastnosti lze řešit start_date/end_date,
resp. tedy podle výše uvedeného date_on/off

nicméně od té doby bylo opět vynalezeno tisícihranné kolo, které sice nevypadá
kulatě, ale zato umí do jednoho klíče schovat všechny druhy omezení (takže aby
se v tom prase vyznalo, jestli mám zapnout dešťový senzor nebo astrolab na
výpočet ramadánu ...)

už to bylo odkazováno v druhém mailu, takže jsem si k tomu dočetl ještě
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:opening_hours/specification

a myslím, že tagování úseku v rekonstrukci by mělo v tomto případě být:

motor_vehicle:conditional=no @ (2016 Feb 10-2016 Mar 20)

- teď je otázka, jak si s tím poradí navigace, neb např. u OSMAndu jsem našel
poznámku, že kompletní syntaxi opening_hours prý ještě neumí

a ještě co tam tedy chceme dostat -

nějaké vodítko lze najít na již odkazované stránce o construction, která mluví
o tom, že data jsou užívána offline a mohou být měsíce stará

v současnosti se asi za rozumný aktualizační interval považuje měsíc, alespoň
soudě podle toho, jak často mě otravuje navigace, že má updaty, takže to bych
viděl tak nějak rozumné dávat do mapy pouze omezení, resp. dočasné změny, o
kterých se ví v předstihu alespoň 1/2 měsíce = 2 týdny před jejich ukončením

jako druhé kriterium bych viděl, aby ta změna trvala dostatečně dlouho - nebo
lépe řečeno "byla dostatečně významná" ... že budou dva týdny kopat plyn na
nějaké slepé ulici v Horní Dolní se dozajisté dotkne méně lidí, než
dvouhodinová uzávěrka na magistrále kvůli nějakému řečnění u koně

K.